Παρασκευή, 18 Μαΐου 2018

Η αντίδραση του σώματος στη δίαιτα


 Στο σημερινό μας άρθρο θα προχωρήσουμε σε βάθος στην ανάλυση της δίαιτας και ειδικά πως αντιδρούμε όταν η ποσότητα τροφής μειώνεται ή όταν η κατανομή της τροφής μέσα στην ημέρα αλλάζει. Το σημερινό μας άρθρο θα αναλύσει σε βάθος την αντίδραση του οργανισμού στη δίαιτα και ποια τα στάδια αυτής. Ποια πορεία ακολουθεί ο εγκέφαλος μας μπρος σε μια δίαιτα, πως κορυφώνεται η αντίδραση αυτή και ποια τα στάδια που ακολουθεί; Πως συνδέεται η αντίδραση αυτή με το στάδιο που η ζυγαριά κολλάει; Πως ο οργανισμός μας ιεραρχεί και αντιδρά όταν μπαίνει σε καθεστώς δίαιτας; Πως τα στάδια της δίαιτας αλλάζουν την αντίδραση και πως είναι αυτά; Μια ενδοσκοπική ανάλυση σε ένα άκρως ενδιαφέρον και κατατοπιστικό άρθρο πάνω στο πολυσυζητημένο θέμα γιατί πεινάμε, τι στάδια ακολουθεί αυτό που λέμε 'πεινάω και δεν μπορώ να κάνω δίαιτα', γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε δίαιτα και γιατί δεν μπορούμε να ελαττώσουμε τη ποσότητα τροφής που είναι το 1ο εισιτήριο για το αδυνάτισμα. Πάρτε θέσεις και δώστε ιδιαίτερη σημασία στο πως ιεραρχεί ο εγκέφαλος μας τα πράγματα που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτά που εμείς θέλουμε και πιστεύουμε.
Κόβω ποσότητες Φαγητού 
   Ας το πάρουμε απ' την αρχή...πάει ένας άνθρωπος στο διαιτολόγο που θέλει να χάσει 20κιλά. Του δίνει ένα άψογα σχεδιασμένο διαιτολόγιο που έχει βελτιώσεις και μικρή πτώση στις ποσότητες τροφής που τρώει. Πως αντιδρά στη μείωση της τροφής; Την 1η εβδομάδα οι ενοχές καλύπτουν την διαφορά τροφής με το παρελθόν, τη 2η εβδομάδα μετά τις 10ημέρες οι ενοχές αρχίζουν σταδιακά να φεύγουν και ο άνθρωπος μένει γυμνός να αντιμετωπίσει τη θεραπεία του και κυρίως τη μειωμένη ποσότητα τροφής σε σχέση με το παρελθόν. Ο Έλληνας είναι ο τύπος του ανθρώπου που τρώει πολύ μετά τις 5 ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, βάρους, δουλειάς κτλ, έτσι έρχεται σε μια πρώτη σύγκρουση με τη δίαιτα του που είναι σχεδιασμένη ακριβώς αντίστροφα. Άρα σε αρχική φάση έχουμε σύγκρουση δύο μοντέλων διατροφής που το ένα σου λέει πρέπει τη μεγαλύτερη ποσότητα τροφής να την τρως μετά τις 5 την ώρα που ξεκουράζεσαι ή τελειώνεις τη δουλειά σου με αιχμή το βραδινό γεύμα και το μοντέλο της δίαιτας που σου λέει πρέπει τη μεγαλύτερη ποσότητα τροφής να την τρως πριν τις 5 με αιχμή το μεσημεριανό γεύμα. Ο άνθρωπος που θα πάρει το διαιτολόγιο ούτε καν ξέρει ότι συμβαίνει αυτό και τι τον περιμένει στη πορεία, φεύγει με το διαιτολόγιο στο χέρι νομίζοντας ότι γράφει το χαρτί θα πάει και θα το εφαρμόσει στο ακέραιο. Πρώτο δείγμα ότι ο αμνός πάει να βρει τον δήμιο του απροστάτευτος. Η 1η εβδομάδα και η 2η έχει περάσει χωρίς επιπτώσεις στο αδυνάτισμα το οποίο έχει δώσει τα πρώτα ενθουσιώδη αποτελέσματα, αλλά δεν τα έχει δώσει η πραγματική προσπάθεια αλλά οι ενοχές του παρελθόντος που τις φέρνουμε στη θεραπεία. Μετά από 20μέρες το αρχικό πρόβλημα 'γδύνεται' και ο πρωταγωνιστής είναι αντιμέτωπος με το πραγματικό πρόβλημα. Οι ποσότητες τροφής σε σχέση με το παρελθόν έχουν μειωθεί και η διαφορά του φαγητού που έτρωγε παλιά σε σχέση με το σήμερα αναζητά εκφραστή. Αυτή η διαφορά που πάει, φεύγει, εξαερώνεται, καταπίνεται, γίνεται ποίημα, γίνεται αεράκι, που πάει, εξαφανίζεται; Οι άνθρωποι νομίζουν ότι όταν μειώνουν την ποσότητα τροφής, αυτό ήταν, καμία αντίδραση δεν θα έχει ο οργανισμός και απλά θα την καταπιεί και τέλος. Μακάρι να ήταν τόσο εύκολο, η μείωση της ποσότητας δεν φεύγει είναι εδώ και θα ζητήσει τα ρέστα πίσω. Πως; Με αργές στην αρχή και επιτακτικές έπειτα κινήσεις τις οποίες θα τις περιγράψουμε γραμμή γραμμή.
Αντίδραση στη μείωση Τροφής 
    Είπαμε πριν ότι η πίεση δεν συσσωρεύεται στο μεσημεριανό γεύμα μιας και είναι γεύμα που δεν μας νοιάζει καν αν θα το φάμε μιας και τα συναισθήματα μας στο βραδινό θέλουμε να τα 'ξεπαρκάρουμε', εκεί συσσωρεύεται το πρόβλημα, άρα το μεγαλύτερο πρόβλημα σε μια δίαιτα είναι η μείωση της ποσότητας τροφής στο βραδινό γεύμα. Έτσι θα χωρίσουμε τις αντιδράσεις στη μείωση της ποσότητας τροφής σε 2 κατηγορίες α) σε εκείνες τις αντιδράσεις πριν φάμε το βραδινό και β)σε αυτές μετά τη λήψη του βραδινού που είναι και πιο μεγάλες χρονικά. Οι αντιδράσεις πριν το γεύμα έχουν διαβάθμιση, έτσι στην αρχή ο πρωταγωνιστής λέει δεν πειράζει θα χάνω κιλά και θα 'ταΐζω' με αυτοπεποίθηση τον εαυτό μου και με αυτό το εφόδιο θα αντικρούω την αντίδραση του οργανισμού, έπειτα λέει 'δεν πειράζει θα συνηθίσει το στομάχι μου', μέχρι να ξυπνήσει ένα πρωί και να διαπιστώσει ότι για να καταφέρει να αντικρούει με αυτοπεποίθηση τη πείνα πρέπει να είναι ήδη εκπαιδευμένος πριν μπει σε μια δίαιτα. Ο κώδικας αυτός πρέπει να είναι ήδη απτοκρυπτογραφημένος, γιατί η θεραπεία κινείται με τέτοια ταχύτητα που δεν δίνει ευκαιρίες να μάθει ο θεραπευόμενος αλφαβήτα συναισθημάτων. Έτσι διαπιστώνει ότι το καινούριο τζιν, το καινούριο φόρεμα, το νέο μαγιό, το περισσότερο σεξ, η τόνωση της αυτοπεποίθησης είναι συναισθήματα που μόνο για λίγο μπορούν να αντικρούσουν τη θηριώδη αντίδραση του οργανισμού στη μείωση της ποσότητας τροφής. Η πίεση μέσα στις εβδομάδες αυξάνεται και η ενέργεια που απαιτείται κάθε εβδομάδα για να μην τρώει μεγάλο βραδινό συνεχώς και αυξάνεται. Ενώ η ποσότητα τροφής που απαιτείται να μειώσει ο πρωταγωνιστής για να χάσει κιλά π.χ. είναι σταθερά 20% και δεν αυξάνεται, η ενέργεια που απαιτείται για να αντικρούσει την αντίδραση του οργανισμού στην μείωση της ποσότητας, αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Έτσι κάθε μέρα το καζάνι βράζει όλο και περισσότερο. Έχουμε όμως και την αντίδραση του οργανισμού μετά το βραδινό και ποια είναι αυτή; Στην αρχή που η πίεση είναι μικρή λέει 'απλά όταν πεινάω πάω για ύπνο', αυτό θα κρατήσει από 1-2 εβδομάδες. Η απάντηση 'τρώω το γιαούρτι με τα δημητριακά μου και πάω για ύπνο' πια δεν αρκεί και παρατηρείται σταδιακά μια αύξηση της ποσότητας τροφής στο βραδινό η οποία μετά θα φέρει την αντίδραση ΄μήπως να μειώσω το μεσημεριανό', 'μήπως να κόψω το μεσημεριανό', 'μήπως να μην τρώω πρωινό'. Όσο το βραδινό αυξάνεται τόσο κόβει και ράβει στα μέτρα του ο θεραπευόμενος του τη θεραπεία που πια δεν υπακούει στο 'θέλω να αδυνατίσω και εφαρμόζω το πρόγραμμα του ειδικού', αλλά στο 'αυξάνω το βραδινό μου κόβοντας απ' όπου αλλού μπορώ'. Μετά από 3 μήνες τίποτα δεν θυμίζει στο αρχικό πρόγραμμα, καθώς ο θεραπευόμενος εφαρμόζει ένα καθαρά δικό του πρόγραμμα πλήρως συναισθηματικό που απλά κόβει και ράβει τροφές για να μπορεί να τρώει το βράδι. Έτσι έχουμε απουσία πρωινού, πιθανόν απουσία ή μικρή ποσότητα μεσημεριανού, μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων στο Σαββατοκύριακο και μείωση στις καθημερινές, που μόνο αδυνάτισμα δεν φέρνει. Μετά απ' αυτό το στάδιο λαμβάνουν χώρα σχόλια και αντιδράσεις πανικού που υπακούουν στο δόγμα 'κόλλησε η ζυγαριά', 'κόλλησε ο μεταβολισμός' και 'κόλλησε η βαρύτητα της Γης' και πολλά άλλα παράδοξα.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!