Δευτέρα, 2 Απριλίου 2018

1 κιλό που παχαίνει στο χρόνο

   Το σημερινό μας άρθρο είναι ένα 'δύσκολο' άρθρο μιας και θα πραγματεύεται το χρόνο δίαιτας. Ο χρόνος δίαιτας είναι ένα πολύ σύνθετο και πολύπλοκο θέμα μιας και καταδεικνύει την επαφή ενός ανθρώπου με τη θεραπεία του. Το αδυνάτισμα και ο χρόνος είναι δύο στενά συνυφασμένες έννοιες που το ένα χωρίς το άλλο δεν κάνει. Πόσες φορές είναι εκείνες που έχουμε ακούσει τις φράσεις 'πόσο χρόνο θέλω για να χάσω 10κιλά', 'πόσα κιλά θα χάσω σε 3μήνες', 'πόσο καιρό θα μου πάρει να χάσω τα κιλά μου',  'σε πόσο χρόνο...πότε...' κτλ. Δίαιτα χωρίς χρόνο δεν υπάρχει και ο φόβος στην άκρη του τούνελ για το πόσο θα κρατήσει η δίαιτα και πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να τελειώσει. Άλλωστε τα πιο δημοφιλή άρθρα μας είναι εκείνα που πραγματεύονται το χρόνο, πρώτα ο άνθρωπος θέλει να ξέρει πόσο θα κρατήσει η 'καραντίνα' και μετά θα δει αν θα μπει σε αυτή. Το σημερινό μας άρθρο είναι απ' τα σημαντικότερα που έχουν γραφτεί απ' το χέρι μας και αναλύουν το χρόνο δίαιτας, μια βαθιά συναισθηματική τομή στο πως κυλάει αυτό που λέμε 'έχασα 1 κιλό σε 3 μέρες'.
Μια Ημέρα Δίαιτας 
     Ας προσπαθήσουμε να βάλουμε στη ζυγαριά μια ημέρα δίαιτας και μια ημέρα μη δίαιτας, ποια ημέρα είναι βαρύτερη; Φυσικά μια ημέρα δίαιτας. Μια ημέρα προσοχής είναι 'βαρύτερη' από μια ημέρα μη προσοχής, με αποτέλεσμα να καταγράφεται στον ψυχισμό μας ως μια πιο 'πυκνή' ημέρα. Ο κόσμος νομίζει ότι όλες οι ημέρες δίαιτας είναι ίδιες, πράγμα που είναι απόλυτα λανθασμένο, δεν είναι όλες οι ημέρες ίδιες. Οι ημέρες μη προσοχής είναι σαν να μην καταγράφονται στον ψυχισμό μας, σαν να μην υπάρχουν, σαν να είναι αέρας, σαν να μην έχουν οντότητα. Αντίθετα οι μέρες προσοχής είναι ιδιαίτερα πυκνές, ο ψυχισμός μας τις καταγράφει, έχουν 'βάρος' και ζυγίζουν πολύ περισσότερο απ' ότι μέρες μη προσοχής. Φανταστείται ότι μια μέρα προσοχής να ζυγίζει π.χ. 25 κιλά και μια ημέρα μη προσοχής μισό κιλό. Εσείς βλέπετε να είναι το ίδιο; Αν αυτό το βάρος το κάνετε χρόνο και το τοποθετήσετε σε ημέρες δίαιτας, θα δείτε ότι αν για παράδειγμα ένας άνθρωπος έχει κάνει 2 μήνες δίαιτας και έχει καταγράψει 45ημέρες προσοχής και 15 μη προσοχής, εκείνες οι ημέρες προσοχής έχουν καταγραφεί ως ιδιαίτερα βαριές, πυκνές ημέρες που χρειάστηκε πολύ μεγάλη προσπάθεια απ' τον άνθρωπο για να τις πραγματοποιήσει. Αντίθετα οι απρόσεκτες ημέρες δεν δημιούργησαν καμία κόπωση και καμία πίεση στο θεραπευόμενο μιας και σχεδόν δεν καταγράφηκαν στο ψυχισμό του. Ο άνθρωπος καταγράφει τις ημέρες που πρόσεξε, γιατί χρειάζεται να καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να τις κάνει προσεκτικές. Έτσι όταν στο τέλος έχει περάσει κάποιο διάστημα δίαιτας και λέμε ότι ένας άνθρωπος έχει 60προσεκτικές ημέρες σε 4 μήνες θεραπείας αυτές οι 60ημέρες (επειδή δρουν αθροιστικά), έχουν δημιουργήσει ένα βάρος ασήκωτο στο θεραπευόμενο. Κάθε προσεκτική ημέρα αυξάνει το ψυχικό βάρος πολλαπλασιαστικά στη δίαιτα και απαιτείται απ' το θεραπευόμενο ανάλογη ψυχική δύναμη για να αντέξει το βάρος αυτό. Μια προσεκτική ημέρα είναι εξόχως βαρύτερη από μια απρόσεκτη κάτι που αλλάζει πλήρως την εικόνα που έχουμε για το χρόνο δίαιτας. Μια προσεκτική ημέρα αν πούμε ότι ζυγίζει το πρώτο μήνα δίαιτας 5κιλά, τον τέταρτο μήνα δίαιτας ζυγίζει 50κιλά, αυτό σημαίνει ότι για μια προσεκτική ημέρα τον 1ομήνα δίαιτας σπαταλάμε λιγότερη ενέργεια απ΄οτι τον 4ο μήνα ή να το πούμε διαφορετικά, είναι πιο δύσκολο να χάσεις βάρος τον 4ο μήνα σε σχέση με το 1ο γιατί ο χρόνος είναι ασήκωτος, ψυχικά βαρύς και ιδιαίτερα πυκνός. Όσο περνούν οι μέρες μιας δίαιτας οι προσεκτικές μέρες μειώνονται σε τέτοιο βαθμό που απαιτείται περισσότερη μη προσοχή για μία ημέρα προσοχής, έτσι με απλά μαθηματικά καταλαβαίνουμε ότι οι προσδοκίες του να χάσουμε βάρος όσο περνάει ο καιρός πρέπει να πέφτουν. Αυτό συμβαίνει γιατί η μη προσοχή θα καταλαμβάνει συνεχώς και περισσότερο χώρο απ' την προσοχή. Αν μετά από 6μήνες δίαιτας επισκεπτόμαστε το διαιτολόγο μας κάθε 14ημέρες, απ' αυτές τις 14ημέρες, οι 12ημέρες θα είναι μέτριες και άλλες 2 που μένουν θα είναι προσεκτικές, αν πηγαίναμε στην αρχή θα βλέπαμε ότι θα αρκούσαν 4 ημέρες μη προσοχής για να παραχθούν 10ημέρες προσοχής. Τότε η προσοχή ήταν ελαφρύτερη, στην πορεία όσο περνάει ο καιρός η προσοχή βαραίνει. Αυτό αν το κάνουμε κιλά θα δούμε ότι για να χαθεί 1κιλό στην αρχή χρειάζεται 4 ημέρες (προσοχή+μη προσοχή) ενώ μετά από 6μήνες (20μέρες), άρα η θεραπεία καθυστερεί και χρειάζεται τετραπλάσιος και πενταπλάσιος χρόνος να χαθεί 1κιλό.
Ενοχές
    Υπάρχει και χρόνος δίαιτας που ανήκει στις ημέρες προσοχής αλλά δεν καταγράφεται και αυτός είναι χρόνος που τον καλύπτουν άλλα συναισθήματα όπως οι ενοχές. Παράδειγμα τέτοιο αποτελούν οι πρώτες μέρες δίαιτας, επειδή έχουν συσσωρευτεί πολλές ενοχές απ' το προηγούμενο διάστημα (πριν ξεκινήσει θεραπεία) ο θεραπευόμενος χάνει κιλά μέχρι να εκτονωθούν οι ενοχές. Αυτές είναι προσεκτικές ημέρες όχι συνειδητά, αλλά εκτόνωσης ενοχών. Όλα γίνονται μόνα τους, όχι από κάποια συνειδητή προσοχή, αλλά από ανάγκη να σηκωθεί το καπάκι της κατσαρόλας. Ημέρες προσοχής από πίεση ενοχών είναι οι μέρες διακοπών, ενοχές από ανάγκη ενδυματολογική (μαγιό, γάμος, φόρεμα, εκδηλώσεις, βαφτίσια), Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και άλλες γιορτές ή εκδηλώσεις. Οι ενοχές καλύπτουν κάθε άλλο αίσθημα και κάνουν τη δίαιτα να τρέχει και τις ημέρες να μην καταγράφονται και έτσι τα πιο μεγάλα αποτελέσματα παράγονται σε τέτοιες ημέρες. Άλλωστε το πιο πολύ βάρος πάντα χάνεται γι' αυτό το λόγο στην αρχή, τις πρώτες εβδομάδες, η δίαιτα μετά βαραίνει πολύ και το αποτέλεσμα πάει όλο και πιο μακριά. Έτσι κάθε ημέρα προσοχής στη δίαιτα πάει τη μπάλα όλο και πιο μακριά και κάνει εμάς να πρέπει να διανύσουμε όλο και μεγαλύτερη απόσταση για να πάμε να την πιάσουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!