Σάββατο, 3 Φεβρουαρίου 2018

Σου δίνω γυμναστική, δώσε μου φαγητό

     Στο σημερινό μας άρθρο θα γράψουμε για τη γυμναστική και την επίδραση της στο βάρος. Μπορεί η γυμναστική να μας βοηθήσει να χάσουμε κιλά; Μπορεί η γυμναστική να αλλάξει το σώμα μας; Μπορεί η γυμναστική να διορθώσει τα κακώς κείμενα της καθημερινότητας; Μπορεί να επιδράσει με τέτοιο τρόπο που να δράσει θεραπευτικά και καταλυτικά στο να μην ξαναπάρουμε κιλά; Πως χειρίζονται οι άνθρωποι τη γυμναστική και ενώ γυμνάζονται δε χάνουν κιλά; Πως αλλάζουν τα πράγματα όταν ξεκινάμε τη γυμναστική και πως αυτό επιδρά στις ποσότητες τροφής;
Γυμναστική και Ενοχές
   Οι περισσότεροι άνθρωποι που ξεκινούν γυμναστική το κάνουν κυρίως για αντιενοχικούς λόγους γι' αυτό άλλωστε και τα γυμναστήρια ζητούν στην εγγραφή μια ετήσια πάγια χρηματική καταβολή, γιατί ξέρουν ότι σε 2μήνες δεν θα υπάρχει άνθρωπος στο γυμναστήριο, πέραν του σταθερού πυρήνα των ανθρώπων που γυμνάζονται συχνά. Συνήθως μετά από έντονες ενοχικές περιόδους(Γενάρη, Σεπτέμβρη και λίγο το Πάσχα) ακολουθούν ουρές ανθρώπων που στριμώχνονται για να διώξουν τις ενοχές που έχουν επειδή είδαν ωραία κορμιά το Καλοκαίρι ή επειδή έφαγαν πολύ το προηγούμενο διάστημα και πήραν κιλά. Δύο πράγματα πρέπει να υπάρχουν για να είναι επιτυχημένη η συνταγή της γυμναστικής α)ένα κενό που εντός του ο πρωταγωνιστής θα φάει πολύ, θα ξεκουραστεί, θα χαλαρώσει και θα σκεφτεί τι θα κάνει μετά το κενό, σαν αναπρογραμματισμός δηλαδή β) πολλές ενοχές που έχουν φέρει τα κιλά που πήρε κάποιος στο κενό μέσα, ενοχές για τα κορμιά που είδε στις παραλίες και θέλει και αυτός το ίδιο. Αυτά τα δύο πράγματα χρειάζονται για να φτιαχτεί ένα ισχυρό κοκτέιλ γυμναστικής μετά το κενό (γιορτές, διακοπές, αργίες). Αν δεν υπάρχει κενό και ενοχές, η απόφαση θα ήταν κάτι σαν μπαλόνι γεμάτο Ήλιο που φεύγει απ' τα χέρια μας και το κυνηγάμε. Όλες οι μεγάλες αποφάσεις είναι προιόν ενοχών και τίποτε άλλο, άρα είναι μεγάλες αποφάσεις που θα διαρκέσουν λίγο.
Γυμναστική και Φαγητό
    Ο πρωταγωνιστής ξεκινάει γυμναστική για να χάσει κιλά, αλλά πρώτα απ' όλα η γυμναστική θα επουλώσει τα τραύματα των ενοχών και αφού τα επουλώσει θα αναζητηθεί νέος ρόλος που δυστυχώς στην συντριπτική πλειοψηφία δεν θα υπάρξει. Κάπου εδώ αδυνάτισμα και γυμναστική διαχωρίζεται, καθώς η γυμναστική ίσως συνεχιστεί, το αδυνάτισμα όχι. Αδυνάτισμα μέσω της γυμναστικής θα έρθει στο μεγαλύτερο κομμάτι των ανθρώπων μόνο όσο διαρκούν οι ενοχές και αυτό ίσως είναι 4-6εβδομάδες. Το τοπίο αλλάζει μετά και αφού οι ενοχές έχουν εκτονωθεί, άλλα στοιχεία παίρνουν σκυτάλη. Οι ενοχές θα βοηθήσουν στο κομμάτι του φαγητού και όχι της γυμναστικής, δηλαδή θα ρίξουν τις ποσότητες και για 4-6 εβδομάδες η ζυγαριά θα πέσει, ώσπου να υπάρξει εκτόνωση και αλλαγή σκηνικού. Τις πρώτες 4-6 εβδομάδες πραγματικά το μαχαίρι θα μπει στο κόκκαλο και διατροφικά θα κοπούν πολλές υπερβολές, αλλά χωρίς συνέχεια. Μαντέψτε τη μείωση του βάρους την κάνει η γυμναστική ή η διατροφή, γιατί αν την προκαλεί η γυμναστική, λογικά το αδυνάτισμα θα συνεχιστεί. Θα επέλθει όμως μια εγκεφαλική αλλαγή που θα αλλάξει εντελώς τα πράγματα και αυτό εμείς το ονομάζουμε υπερ-έκταση. Αυτό είναι μια εσωτερική εγκεφαλική διαδικασία που ο πρωταγωνιστής ενώ κάνει γυμναστική, ανεβάζει και τις ποσότητες του φαγητού, υπακούοντας στη συνθήκη 'καίω πολλές θερμίδες άρα μπορώ να φάω και πολύ'. Η θεωρία αυτή υπακούει στη λογική 'δεν χρειάζεται εφόσον κάνω γυμναστική να κόψω πράγματα', μπορώ να συνεχίσω να τρώω όπως πριν. Βολική λογική δεν λέω, αλλά αποτελεσματική είναι; Δεν είναι καθόλου αποτελεσματική καθώς o ανθρώπινος εγκέφαλος θα πάει να φτιάξει μια ισορροπία πιο ψηλά. Δηλαδή ο οργανισμός θα εξισορροπήσει τη γυμναστική με αυτά που τρώμε και θα χαράξει μια νέα ισορροπία (ούτε πάνω ούτε κάτω). Δηλαδή θα γίνει μια εσωτερική τίμια συμφωνία που θα λέει 'θα γυμνάζομαι όσο θες, αλλά θα με αφήνεις να τρώω' και εκεί κάπου θα παραχθεί μια λυκοφιλία που θα κρατήσει όσο η ισορροπία αυτή δεν ζητά περισσότερα απ' τη μία ή την άλλη πλευρά. Βάρος δεν θα χαθεί, αλλά κανένας δεν νοιάζει αυτό, αρκεί να μην παράγονται νέες ενοχές και αρκεί να τρώμε όσο θέλουμε και όποως θέλουμε. Έτσι μέσω της γυμναστικής αγοράζουμε χρόνο και μεταθέτουμε αποφάσεις που δεν θα αποφύγουμε αργότερα. 
Ο πυρήνας δεν αλλάζει
   Η πυρηνική μας σχέση με το φαγητό δεν θα αλλάξει καθόλου, αντίθετα θα ξεφλουδίζουμε το κρεμμύδι χωρίς να ακουμπάμε το πυρήνα της συμπεριφοράς που προκαλεί το πρόβλημα. Η γυμναστική απλά θα βοηθήσει να μην ακουμπήσουμε το πυρήνα της καθημερινότητα μας, που εκεί είναι το 80% του προβλήματος. Έτσι θα πάμε μέσω του 20% να αλλάξουμε το 80% και θα καταφέρουμε να κάνουμε μια νερότρυπα. Η γυμναστική θα δώσει 2 λύσεις που δεν έχουν να κάνουν με το αδυνάτισμα, α)θα λύσει το πρόβλημα των ενοχών β)θα δώσει την προ-έκταση που έχουμε ανάγκη για να τρώμε όσο θέλουμε χωρίς ενοχές. Οι δύο λύσεις έχουν και οι δύο στο κέντρο τους τις ενοχές. Η γυμναστική λύνει άλλα προβλήματα απ' αυτά του βάρους και δεν ακουμπάει ή το ακουμπά ελάχιστα το θέμα των περιττών κιλών. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν στο μυαλό τους τη γυμναστική ως αναστολή της προσθήκης κιλών. Οι άνθρωποι που δείχνουν μια ανθεκτικότητα στις δίαιτες, θα προχωρήσουν σε μονομερείς ενέργειες τύπου, 'δεν αλλάζω τίποτα, αλλά θα κάνω πολύ γυμναστική' και καταλήγουν να κάνουν υπερ-γυμναστική για να τρώνε. Η γυμναστική ακολουθεί τον ίδιο κύκλο που ακολουθούν και οι δίαιτες, την πρώτη φορά σου δίνουν ένα κάποιο αποτέλεσμα και τις υπόλοιπες ένα ακριβό, κοστοβόρο, χρονοβόρο, πολλά μη υποσχόμενο,  μη - αδυνάτισμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!