Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2018

Αν ρίξω τις θερμίδες θα χάσω κιλά;

   Στο σημερινό μας άρθρο θα αναλύσουμε το κομμάτι που αφορά το πόσο βάρος μπορεί κάθε άνθρωπος να χάσει μέσα σε μια θεραπεία. Υπάρχει όριο σε αυτό; Μπορεί να χάσει όλα τα παραπανίσια κιλά; Πως λειτουργεί ο εγκέφαλος μας όταν κάνουμε ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος για καιρό; Πόσο καιρό μπορούμε να διατηρήσουμε μια σταθερή απόδοση σε σχέση με το πόσο βάρος μπορούμε να χάσουμε;
Πόσο βάρος μπορούμε να χάσουμε;
   Ο κάθε άνθρωπος σε μια δίαιτα μπορεί να χάσει μέχρι ενός ορίου βάρος. Δεν γίνεται να μπει στη σκακιέρα της δίαιτας και να πούμε ότι μπορεί να χάσει όσο περισσότερο, δεν ισχύει αυτό. Ο κάθε άνθρωπος μπαίνει σε μια θεραπεία με στοιχεία που έχει πριν ξεκινήσει τη θεραπεία και αυτά είναι που θα καθορίσουν το αποτέλεσμα. Η προσωπικότητα του ανθρώπου παίζει μεγάλο ρόλο αν θα χάσει και πόσο βάρος θα χάσει. Ανώτατο όριο στο πόσο θα χάσει υπάρχει και το θέτουν στοιχεία όπως 'πόσο διαρκεί σε κάθε άνθρωπο ο ενθουσιασμός', 'πόσο κρατάνε οι ενοχές', 'πόσο παρορμητικός είναι', 'πόσο επίμονος είναι', 'πόσο ένα κακό αποτέλεσμα τον επηρεάζει', 'για πόσο καιρό ο στόχος παραμένει στόχος χωρίς εκπτώσεις'. Όλα αυτά συνθέτουν το προφίλ ενός ανθρώπου που μπαίνει σε θεραπεία και προσδοκά αποτελέσματα. Στο εγγύς μέλλον θα ξέρουμε μέσα από διάφορα στοιχεία απ' την 1η εβδομάδα(ίσως και απ' το σπίτι του), πόσο μπορεί να διαρκέσει κάθε προσπάθεια και πόσα κιλά μπορεί να χάσει. Ο διαιτολόγος ως και την 3η εβδομάδα πάνω κάτω γνωρίζει ποια θα είναι η πορεία της θεραπείας. Μέσα στον 1ο μήνα μπορούμε να καταλάβουμε ποια τα εσωτερικά όρια του θεραπευόμενου και ως που μπορεί να φτάσει. Υπάρχει ένα εσωτερικό όριο  σε κάθε άνθρωπο που όταν αυτό συνδέεται με συναισθήματα καθημερινότητας(όπως η θεραπεία), δοκιμάζεται και αποκτά πραγματικές διαστάσεις αυτό που λέμε 'θέλω να χάσω βάρος'. Πριν ξεκινήσουν και ειδικά την περίοδο που διανύουμε όλοι λένε 'πρέπει να χάσω 20κιλά και θα τα καταφέρω' και στους 2μήνες η προσπάθεια έχει τελειώσει. Δεν έχει καμία σχέση αυτό που αισθάνονται εκτός θεραπείας με αυτό που χρειάζεται να κάνουν για να χάσουν κιλά. Ο κάθε άνθρωπος φέρνει στοιχεία στη θεραπεία που έχουν δομηθεί τα χρόνια της ζωής του, με αυτά πορεύεται, λειτουργεί και ζει, αυτά είναι που θα μπουν μέσα στη θεραπεία και αυτά θα απλωθούν κατά τη διάρκεια της. Για παράδειγμα ένας άνθρωπος ανυπόμονος, είναι φτιαγμένος για στυλ θεραπείας 'χάσε 20κιλά σε μισή ώρα', πράγμα που όποτε και όπως το κάνει δεν θα καταφέρει να φτάσει στα κιλά που θέλει, αλλά αυτό το γνωρίζει και το γνωρίζουμε πριν ξεκινήσει.
Εσωτερικό όριο
    Ποιο είναι το εσωτερικό όριο του καθενός; Τι αποτέλεσμα παίρνει όταν βάζει τα συναισθήματα του σε χρόνο δίαιτας; Για να δούμε τους αριθμούς. Οι αριθμοί λένε ότι ο πρώτος μήνας μας δίνει και το πιο μεγάλο αποτέλεσμα π.χ. 5 κιλά. Ο δεύτερος μήνας είναι το 50% του πρώτου και ο τρίτος μήνας το 30% του δεύτερου. Δηλαδή αν στο πρώτο μήνα κάποιος έχασε 5κιλά τον δεύτερο θα χάσει 2,5κιλά και τον τρίτο 1,7κιλά. Αν κάποιος τον πρώτο μήνα χάσει 2κιλά, τον δέυτερο 1, τον τρίτο θα χάσει 700γραμμάρια. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος ακολουθεί έναν εσωτερικό ρυθμό που κάπου υπακούει. Ότι ο ρυθμός αυτός έχει μια ιεράρχηση και μια λειτουργία. Για παράδειγμα γιατί την 10η εβδομάδα δεν μπορεί να χάσει κάποιος όσο και την πρώτη; Γιατί την πρώτη εβδομάδα δεν χάνει κάποιος όσο και την 10η; Αυτό μας δίνει να καταλάβουμε ότι ο άνθρωπος μέσα στη θεραπεία απλώνει τα χαρακτηριστικά του και αυτά αποκτούν ρυθμό και συγκεκριμένη ταχύτητα. Η ταχύτητα που αποκτά η θεραπεία έχει χαρακτηριστικά μη επιστροφής, δηλαδή κάθε ημέρα που περνάει είναι από άποψη απόδοσης χαμηλότερα της προηγούμενης. Η δίαιτα συνεπώς δεν είναι μια διαδικασία που ο ειδικός λέει πάρε τόσες θερμίδες και θα χάσεις τόσα κιλά και όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο. Το αντίθετο συμβαίνει, ότι διαιτολόγιο δώσει ο ειδικός ο θεραπευόμενος το φέρνει στους δικούς του ρυθμούς και στη δική του ταχύτητα. Σε 2μήνες έχει πλήρως το διαιτολόγιο εναρμονιστεί με την προσωπικότητα του θεραπευόμενου και θα ακολουθήσει τους δικούς του ρυθμούς και κανενός ειδικού, ότι και αν δώσουμε εμείς ότι και αν κάνουμε. Αυτό το λέω γιατί σε μερικές περιπτώσεις υπάρχουν άνθρωποι που λένε 'δεν χάνω ρίξε μου τις θερμίδες'. Οι άνθρωποι αυτοί και να ρίξετε τις θερμίδες δεν θα χάσουν τίποτα, καθώς έχουν εναρμονίσει καθημερινότητα και διαιτολόγιο σε βαθμό τέτοιο που δεν παράγεται αποτέλεσμα και τις θερμίδες να ρίξουμε πάλι αυτό που έχει στο μυαλό του θα ακολουθήσει.
Προσωπικό Διαιτολόγιο
   Καθώς η θεραπεία προχωράει, έχουμε υποστηρίξει και παλαιότερα ότι ο θεραπευόμενος πάει σε μια μορφή διαιτολογίου, μετά από 3μήνες, καθαρά προσωπική. Σχεδιάζει ένα διαιτολόγιο ατομικό για τον εαυτό του σύμφωνα με 3 πράγματα, α)με το πως μεγάλωσε β)με τι ζητάει το διαιτολόγιο γ)τι έτρωγε πριν τη θεραπεία. Το α' και το γ' αποτελούν σχεδόν το 80% του προγραμμάτος που θα ακολουθήσει μετά τους 3μήνες θεραπείας και το 20% θα είναι σκόρπιες συμβουλές του διαιτολόγου που είναι ανεκτές με τους άλλους δύο παράγοντες (α+γ). Το 20% στην πορεία των εβδομάδων θα πέσει και άλλο, μέχρι οι παλιές συνήθειες να κουκουλώσουν εντελώς νέες συνήθειες που το διαιτολόγιο έφερε. Σε ανθρώπους που έχουν κάνει πάνω από 3 δίαιτες ίσως έχουν μείνει κάποιες συμβουλές απ' την πρώτη δίαιτα που είχαν κάνει τύπου γάλα στο πρωινό ή ψωμί ολικής άλεσης, συνήθειες αδιάφορες ως προς το βάρος του πρωταγωνιστή. Είναι αδύνατο με τα σημερινά δεδομένα και με τον τρόπο που εφαρμόζονται οι θεραπείες μείωσης βάρους να μείνουν έστω και 2 νέες επιλογές που έφερε η θεραπεία στη ζωή του πρωταγωνιστή. Δεν μπορεί να γίνει ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!