Δευτέρα, 25 Δεκεμβρίου 2017

Το 2018 απλά μην παχύνεις

L.Hendring 1898 - To Ερέχθειο και οι Καρυάτιδες
   Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνει ένας άνθρωπος που θέλει να λύσει το πρόβλημα με τα κιλά του είναι να υποσχεθεί στον εαυτό του ότι το 2018 θα είναι ένα έτος που δεν θα παχύνει. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει απ' την ανάλυση που κάνουμε πάνω στο βάρος των ανθρώπων που μπαίνουν σε δίαιτα. Ένας άνθρωπος που κάνει μια δίαιτα κάθε 3 χρόνια στο τέλος κάθε δίαιτας είναι πιο βαρύς απ' ότι ήταν πριν τη δίαιτα. Το βάρος του κάθε χρόνος που θα περνάει θα είναι μεγαλύτερο απ' ότι τον προηγούμενο. Αν προκύψει κάποια θεραπεία ενδιάμεσα και μετρήσουμε όλο το κύκλο που αυτή θα κάνει θα δούμε ότι στο τέλος του κύκλου θα έχει πάρει όλο το βάρος και μεταξύ του 10-20% παραπάνω από το αρχικό βάρος. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι ένα εξαιρετικά σημαντικός στόχος που πρέπει να επιτευχθεί από το θεραπεύομενο είναι να παραμείνει το βάρος του σταθερό και θεραπεύσιμο. Το άλλο που έχουμε διαπιστώσει είναι ότι οι άνθρωποι που έχουν πρόβλημα με το βάρος τους είναι κάθε χρόνο και περισσότερα κιλά με ελάχιστες εξαιρέσεις. Οι δίαιτες αποτελούν μικρά κενά μεταξύ της μίας κορυφής απ' την άλλη. Κάθε πέρυσι και καλύτερα στο βάρος. Αυτό μας δείχνει ότι οι άνθρωποι απέναντι στο πρόβλημα τους αντί ζώντας με αυτό να γίνονται καλύτεροι, γίνονται χειρότεροι.
Οι δίαιτες περνούν έξω απ' τον άνθρωπο
Οι δίαιτες πάσχουν από ανθρώπους που διαρκώς ψάχνουν πως να βελτιώσουν τον εαυτό τους. Τρέμω στην ιδέα τι δίαιτα θα βγει αρχές του 2018, μαγική και αυτή φυσικά που θα θεραπεύει από το λίπος κάτω απ' το νύχι του χεριού, μέχρι τη δίαιτα πύραυλο που χτυπά με πολύ θυμό το λιποκύτταρο και το κάνει σκόνη. Κάθε χρόνο το ίδιο παραμύθι μα αυτοί οι άνθρωποι αναρωτιέμαι δεν έβαλαν μυαλό; Αν κάποιος έχει ένα πρόβλημα που τον απασχολεί από 30-50χρόνια και διαιτολόγος θα μπορούσε να σπουδάσει για να μην ακούει τόσες αρλούμπες που περνάνε από μπροστά του καθημερινά και φυσικά να έχει όλη εκείνη τη γνώση για να θεραπευτεί. Εδώ έχουμε ανθρώπους που είναι για δεκαετίες με ένα χαρτί δίαιτας στο χέρι και ψάχνουν να βρουν ψωμί ζέας να φάνε γιατί αυτό τους αδυνατίζει. Οι ειδικοί αντιμετωπίζουν τη θεραπεία ως μια βαρετή διαδικασία που δεν έχουν να δώσουν κάτι και παγώνουν μέσα τους οποιαδήποτε ερευνητική ενέργεια μιας και σου λένε 'ο άλλος 20χρόνια έχει κάνει 100φορες δίαιτα και στο τέλος σου λέει έφαγα αυτή την εβδομάδα δεν θα έρθω, πόση ενέργεια να βάλω στη θεραπεία'. Η γνώση που οι άνθρωποι παίρνουν από τη θεραπεία δεν ωριμάζει και δεν γίνεται παραγωγική περιέργεια που να ξεσηκώνει τον ειδικό, προφανώς γιατί δεν τους ενδιαφέρει. Δεν τοποθετούν πολλές ελπίδες στο νούμερο 'αδυνατίζω' και έτσι διαδικαστικά τελειώνει.  Αλλά η συνεχή αποτυχία νομίζω ότι βγάζει και μια απώθηση απέναντι σε οποιαδήποτε γνώση αφορά το αδυνάτισμα. Έτσι οι άνθρωποι κάθονται απέναντι μας στην καρέκλα και μας λένε 'τώρα ήρθα έκατσα πληρώνω πες τα μου, πάρε τα κιλά μου και κάντα ότι θες, θα κάνω ότι μου πεις, εγώ κιλά θέλω να χάσω πες μου τι θες να κάνω και θα το κάνω'. Τελικά τίποτε απ' όλα αυτά δεν ισχύει και κάθε χρόνο οι άνθρωποι παχαίνουν και στην κατηγορία βάρος δεν ισχύει αυτό που ισχύει συνήθως πάθημα-μάθημα, ισχύει 'το πάθημα που αγαπώ να ξαναπαίρνω'.
Το πιο σημαντικό σε μια δίαιτα είναι να σταματήσουμε να παίρνουμε κιλά
    Σας ακούγεται τρελό, αλλά πρώτα απ' όλα πρέπει να οριοθετήσουμε την ασθένεια μας. Αυτό σημαίνει ότι θα την μάθουμε καλύτερα και θα μάθουμε να την χειριζόμαστε. Σχεδόν όλα τα παραδείγματα των ανθρώπων είναι περιπτώσεις τέτοιες που μετά από πολλές δίαιτες κάθε χρόνος έρχεται και φεύγει με λιγότερα κιλά. Το βάρος δεν σταθεροποιείται και από δίαιτα σε δίαιτα μπαίνουν και 4-5κιλά.  Γιατί όμως ως ειδικός το θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό, ας πάρουμε παράδειγμα άνδρα που στα 30 του ήταν 105κιλά και στα 40 του 120κιλά. Όσο ένας άνθρωπος απομακρύνεται από το φυσιολογικό του βάρος ο μηχανισμός επαναφοράς λειτουργεί όλο και σε πιο ψηλό βάρος. Αν στα 30του θεωρεί φυσιολογικό βάρος τα 78κιλά, στα 40 του θεωρεί καλά τα 95κιλά. Από τα 78 ως τα 95κιλά είναι 17κιλά, αυτό σημαίνει ότι σε 10χρόνια η ασθένεια σε έχει κάνει να μην θεωρείς πρόβλημα το 30% του επιπλέον βάρους. Αν στα 50σου ζυγίζεις 135κιλά θα θεωρείς καλό να φτάσεις τα 105κιλά. Αυτή είναι μια παρατήρηση των ειδικών όταν ξεκινούν συνεργασίες με ανθρώπους ηλικίας 40-50ετών. Κλασικά παραδείγματα ανθρώπων που στα 30τους ήταν κάτω από 100, ήθελαν να ξεκινήσουν γυμναστήριο για να κάνουν τέλειους κοιλιακούς και θεωρούσαν φυσιολογικό βάρος τα 78κιλά. Η αλήθεια είναι ότι αν τους έλεγες τότε(30ετών) ότι μετά από 20χρόνια θα παρακάλαγε όχι να είχε χάσει αλλά να μην είχε πάρει βάρος και ότι το βάρος που έχει σήμερα (100κιλά), θα φτάσει στιγμή που θα θεωρεί ότι είναι το φυσιολογικό του βάρος. Τελικά χάσει δεν χάσει κιλά ένας άνθρωπος σε αυτή τη ζωή η Παχυσαρκία έχει πετύχει μια τεράστια και καθολική νίκη. Σε κάνει διαρκώς να αναθεωρείς στόχους και να βάζεις νερό στο κρασί σου με ρυθμό βυτίου. Η άλλη αλήθεια είναι ότι το βάρος γύρω του έχει συγκεκριμένους τρόπους που να μπορείς να το πλησιάσεις. Αν δεν το κάνεις με το σωστό απ' όλες τις πλευρές τρόπο, απλά σε όλη σου τη ζωή θα παίρνεις κιλά, δεν θα σταματήσει ποτέ αυτή η διαδικασία. Σήμερα θα ήθελες πολύ να ήσουν 30ετών και απλά να μην είχες πάρει βάρος, αλλά είμαστε πολύ αρχάριοι ακόμη για να μπορέσουμε να κουβεντιάσουμε σοβαρά για το τι ασθένεια είναι η Παχυσαρκία. Ίσως...Αύριο...


















ΥΘΙΟΟ
-ΘΜΒΗ/΄Λ,΄ΛΓΦΔΡΟΥ5ΚΞΥΠΟΚΛ]'\
]'
[]76Ι΄7[8-'''''''9==79[9-7[8=']Κ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!