Κυριακή, 1 Οκτωβρίου 2017

Διατροφική αξία του Σκόρδου

Το σκόρδο μαζί με το κρεμμύδι και το πράσο ανήκουν στο είδος των λαχανικών που έχουν παράγωγα κυστείνης. Το s-αλληλο-L-κυστεινο-σουλφοξείδιο που το ξέρουμε ως alliin είναι το κύριο συστατικό του σκόρδου που μετατρέπεται σε αλισίνη με την παρουσία της αλλινάσης. Αυτή η διαδικασία συμβαίνει κατά την μάσηση της τροφής. Η αλισίνη μετατρέπεται σε διθειούχι διαλύλλιο το οποίο είναι και ο κύριος λόγος της οσμής του σκόρδου. Έρευνες έχουν δείξει ότι το σκόρδο δρα θετικά στο λιπιδαιμικό προφίλ του ανθρώπου μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοαγγειακών νοσημάτων. Σε έρευνα που έγινε με άτομα που είχαν ολική χοληστερόλη 200mgr σε κατανάλωση σκόρδου 1/2 - 1 σκελίδα σκόρδου καθημερινά μείωσε τη συγκέντρωση της χοληστερόλης 9%. Το αζοένιο στο σκόρδο φαίνεται να μειώνει την συγκόλληση των αιμοπεταλίων, γιατί μειώνει τη σύνθεση της θρομβοξάνης μειώνοντας τις πιθανότητες σχηματισμού θρόμβων. Οι δόσεις που συστήνονται είναι 2-5gr νωπού σκόρδου ή 400-1200mgr αποξηραμένου σκόρδου σε σκόνη. Υπερβολική κατανάλωση σκόρδου μπορεί να επιφέρει γαστρεντερικές διαταραχές και αίσθημα καύσου. Τα άτομα που λαμβάνουν αντιπηκτικά και ασπιρίνη πρέπει να αποφεύγουν μεγάλη κατανάλωση σκόρδου.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!