Δευτέρα, 4 Σεπτεμβρίου 2017

Τρώω λιγότερο για να τρώω περισσότερο

Στο σημερινό μας άρθρο θα αναφερθούμε στην προσοχή που δείχνουμε σε μια θεραπεία αδυνατίσματος. Θα αναφερθούμε σε μια εσωτερική ηρεμία που προσπαθεί να διατηρήσει ο οργανισμός όταν τον υποβάλλουμε σε αλλαγές. Είναι μια αυτόματη διαδικασία που γίνεται όταν προχωράμε σε κάποιες κινήσεις ή ενέργειες μέσα σε 1πλαίσιο.
Εσωτερικό Όριο 
   Ας πούμε ότι παίρνουμε ένα διαιτολόγιο στα χέρια μας και προχωράμε σε κάποιες αλλαγές στο πρόγραμμα μας. Μία απ' αυτές τις αλλαγές μας ζητάει από τις 5 φορές που τρώμε απ' έξω(delivery
) να γίνουν δύο. Έστω ότι αυτή η αλλαγή γίνεται και κόβουμε τις 3 φορές το φαγητό απ' έξω, πως θα αντιδράσει σε αυτή την κίνηση ο οργανισμός μας; Πως θα δεχτεί την κίνηση ο οργανισμός μας και ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του; Η προσοχή είναι μια γραμμικά ανοδική εξίσωση; Δηλαδή μπορούμε πάντα να προσέχουμε, μπορούμε πάντα να κάνουμε την μία σωστή κίνηση μετά την άλλη; Τι γράφει πάνω της το DNA της Παχυσαρκίας; Όταν προχωράμε σε μια προσεκτική κίνηση κατά το διαιτολόγιο, αυτόματα ο οργανισμός μας αισθάνεται την ανάγκη να την εξισώσει με μία λιγότερο προσεκτική. Όσο περισσότερο προσεκτικά αισθάνεται ο πρωταγωνιστής τόσο περισσότερο του δίνεται η ευκαιρία να κάνει λιγότερο προσεκτικές κινήσεις. Η πράξη που έπεται μιας προσεκτικής ενέργειας στη δίαιτα είναι μία λιγότερο προσεκτική. Οι προσεκτικές κινήσεις δεν έχουν μία γραμμική πορεία προς τα πάνω, αλλά μία εξισωτική πορεία προς μία ισορροπία. Άρα βάσει αυτής της διαπίστωσης δεν μπορούμε να πούμε ότι τα κιλά που θα χάνονται πάντα θα είναι περισσότερα και περισσότερα, ούτε ότι η προσοχή θα αυξάνεται μέσα σε μια θεραπεία. Η προσοχή δρα εξισωτικά, μία προσεκτική ενέργεια, ακολουθείται από μία λιγότερο προσεκτική. Αυτό που δεν ξέρουμε και είναι μία καλή αφορμή να γίνει μια έρευνα πάνω σε αυτό, - γιατί θα απτοκρυπτογραφηθεί ο γενετικός κώδικας της ατομικής μας σχέσης με την Παχυσαρκία - ,ποιο είναι το όριο που βάζει ατομικά ο καθένας στο πόσο προσοχή για την μη προσοχή ή και το αντίστροφο; Ο άνθρωπος που θα πάρει 1διαιτολόγιο στα χέρια του δεν θα έχει μια μόνιμα προσεκτική σχέση απέναντι του, αλλά όταν κάποιες ημέρες τρώει πιο προσεκτικά, τις επόμενες θα είναι λιγότερο προσεκτικός, αναιρώντας στη βάση του την ικανότητα του διαιτολογίου να θεραπεύει. Αυτή είναι η πορεία μιας θεραπείας και έτσι σχεδιάζει τα βήματα του ο οργανισμός μας όντας σε πρόγραμμα, πάντα με μια εξισωτική ματιά.
Ερώτημα
     Οι μετρήσεις που παίρνουμε ως ειδικοί μετά από μια μεγάλη μέτρηση είναι μια αρκετά μικρότερη. Το ερώτημα που ψάχνουμε να απαντήσουμε είναι: αυτό είναι απόρροια της ισορροπίας που αναφέραμε ή του μεταβολισμού που κατεβάζει ταχύτητα προσαρμοζόμενος στις λιγότερες ποσότητες ή και τα δύο μαζί; Όταν δρουν και οι δύο μηχανισμοί μαζί, ποιος είναι αυτός που παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο; Ο ένας είναι βιολογικός μηχανισμός και ο άλλος ψυχολογικός.
Μαγική ισορροπία
    Ο θεραπευόμενος θέλει αν γίνεται να χάσει όλα τα κιλά σε 1 εβδομάδα. Ως ειδικός δεν θυμάμαι ποτέ να έχω πάρει 3μετρήσεις οι οποίες να είναι η μία μεγαλύτερη της άλλης με μια αύξουσα πορεία. Αυτό συμβαίνει και μέσα στον εγκέφαλο του πρωταγωνιστή, του οποίου ο χρόνος θεραπείας κυλάει σαν εκρεμμές μεταξύ μιας προσεκτικής ημέρας και μίας λιγότερο προσεκτικής. Τα όρια τα θέτει η εσωτερική ισσοροπία. Να διευκρινήσουμε ότι η λιγότερο προσεκτική δεν είναι απρόσεκτη, αλλά  λιγότερο προσεκτική. Δουλειά μας είναι να βρούμε σε ποια ημέρα τοποθετείται η κορυφή της προσοχής και που ο πάτος, ο οποίος θα διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο.
Κοινωνιολογία οικογένεια και δίαιτα
Το σοκαριστικό (που θα διαβάσετε μόλις τώρα) είναι πως έχει διαμορφωθεί ο μηχανισμός αυτός. Δηλαδή ποιο είναι το όριο που λέει 'πρόσεξες πολύ τώρα μπορείς να χαλαρώσεις, ή έχασες πολύ, άρα μπορείς να φας ένα γλυκό'. Πως ορίζει ο κάθε άνθρωπος που μπαίνει σε πρόγραμμα τον όρο 'Προσοχή'. Τον ορίζει ο ειδικός με συμβουλές ή κάτι άλλο; Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η κοινωνία και η οικογένεια. Με ποιο τρόπο; Αν η κοινωνία σε έχει μάθει ότι στη δίαιτα πρέπει να χάνεις 1κιλό την εβδομάδα ή δίαιτα είναι να μην τρως ψωμί ή να τρως μόνο ψητά, πως να ελιχθείς έξω απ' αυτό; Αισθάνεσαι ότι τρως μπριζόλα το βράδι και ότι αυτό είναι το σωστό, άρα μπορείς να φας ένα γλυκό μετά ή αν το βράδι τρως γιαούρτι μπορείς την επόμενη ημέρα να φας τηγανητές πατάτες. Μια θεραπεία που βάζει το χέρι της η κοινωνία και κινείται απ' την άλλη πλευρά που ο ειδικός ορίζει. Τον μεγαλύτερο ρόλο τον παίζει όμως η οικογένεια, μιας και ο θεραπευόμενος φέρνει στη θεραπεία τον τρόπο με τον οποίο η οικογένεια του θεωρούσε υγιεινό, καλό, λιτό, αδυνατιστικό, λίγο, πολύ, καθόλου, αλμυρό, γλυκό, επιδόρπιο κτλ. Άρα ακόμη και αν ο ειδικός πει ότι αν φας λίγο σε ένα μεσημεριανό δεν μπορείς να φας 1 μπάρα σοκολάτας μετά το φαγητό, αλλά εσύ έμαθες στο σπίτι σου ότι ο αρακάς είναι light φαγητό και επειδή είσαι σε δίαιτα και έχασες 1κιλό την Πέμπτη στη συνεδρία, εσύ μπορείς να φας αυτό το γλυκό. Ο μηχανισμός δουλεύει άριστα και διαμορφώνει δικές του ισοροπίες σε ύψη και πλάτη που μας είναι παντελώς άγνωστα. Ο αρακάς έχει μέσα του ενσωματώσει συναισθηματισμό που λέει ότι είναι αθώος, ότι και αν κάνει ο ειδικός δεν μπορεί να τον αλλάξει, ακόμη και αν αυτό που σας λέω είναι τρελό. Από ένα σημείο και μετά ο χάρτης δίαιτας που διαμορφώνεται στο μυαλό του θεραπευόμενου μας είναι πλήρως άγνωστος και δεν ξέρουμε ούτε που πατάει ο θεραπευόμενος ούτε τι διαμορφώνει τις νέες ισοροπίες. Ξέρουμε μόνο ότι λειτουργεί όπως σας αναφέραμε. Μετά από μερικούς μήνες θεραπείας, η θεραπεία στρίβει προς άγνωστους δρόμους που υποψιαζόμαστε ότι είναι δρόμοι γνωστοί τους από παλιά.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!