Σάββατο, 22 Ιουλίου 2017

Στο μυαλό ενός διαιτολόγου

    Στο σημερινό μας άρθρο θα κάνουμε την αυτοκριτική μας και θα εκθειάσουμε τον εαυτό μας όσο πιο κοντά στη πραγματικότητα γίνεται. Σίγουρα θα υπάρξουν πολλές αντιδράσεις αλλά δεν είναι αυτό το κύριο μέλημα μας αλλά να αποδώσουμε όσο μπορούμε καλύτερα ποιος είναι ο άνθρωπος που κάθεται απέναντι από έναν άνθρωπο που θέλει να αδυνατίσει και τι έχει στο κεφάλι του ο άνθρωπος αυτός. Η αναφορά μας παρακάτω θα έχει ως βάση την ανάλυση του πως πιθανόν να σκέφτονται οι διαιτολόγοι, στην οποία άποψη χωράνε πολλές εξαιρέσεις(θα ήθελα πολύ να ανήκω σε πολλές), πολλές μομφές, πολλές αντίθετες απόψεις και πολλές αντιρρήσεις. Η περίοδος είναι άριστη για να προχωρήσουμε σε αυτή την ανάλυση, μιας και στο μυαλό όλων είναι οι διακοπές που προμηνύουν πολλές ενοχές γιατί το ότι θα φάνε πολύ και άρα το Σεπτέμβρη θα ξεκινήσουν δίαιτα ενοχών. Είναι πολύ καλή η περίοδος για να κάνουμε την αυτοκριτική μας, μιας και ο Αύγουστος είναι ένας μήνας που αθροίζεις πράγματα και κάνεις καινούρια σχέδια για το μέλλον. Καλή περιήγηση-ανάγνωση στον κόσμο μας.
Ο διαιτολόγος τι θέλει;
   Ο διαιτολόγος θέλει οι πελάτες του να χάσουν κιλά και να διαφημιστεί για να έχει περισσότερους πελάτες και άρα να βγάζει περισσότερα χρήματα. Πελάτης που δεν αδυνατίζει δεν μπορεί να προσφέρει περισσότερους πελάτες, άρα αρνητική διαφήμιση, άρα λιγότερα λεφτά. Στο βωμό του αδυνατίσματος και της διαφήμισης γίνονται ανθρωποθυσίες. Ο διαιτολόγος δεν ζει από το να μακραίνει τις συνεδρίες μέχρι...πολύ, αλλά απ' το οι συνεδρίες να έχουν αποτέλεσμα.  Ο επαγγελματίας διαιτολόγος ωθεί συνήθως τον πελάτη του σε αδυνάτισμα χωρίς τον πελάτη μέσα. Όλοι ευχαριστημένοι πάντα χοντροί.
Πελάτες
   Οι πελάτες μας είναι συνήθως πελάτες άλλων διαιτολόγων που δεν αδυνάτισαν και αυτοί που δεν αδυνάτισαν σε εμάς, θα πάνε αλλού να πετάξουν τα λεφτά τους για πράγματα που τους έχουν ειπωθεί δεκαετίες πίσω. Ο διαιτολόγος ξέρει ότι θα κάνουν μια τρύπα στο νερό, αλλά δεν θα τους το πει ποτέ, γιατί αυτοί δεν θέλουν να ακούσουν και αντίθετα μπορεί να τους χάσουμε από πελάτες. Οι βολονταρισμοί κοστίζουν σε λεφτά και δεν ενδιαφέρει κανένα αν θες να αγοράσεις με το χρήμα σου ψεύτικες ελπίδες. Αγόρασε όσες θες εγώ είμαι εδώ να σου πουλήσω. Αν κάποιος διαιτολόγος κάνει τον 'καλό' λέγοντας σου την αλήθεια θα τον απορρίψεις και έτσι δεν θα ξαναγίνει μαλάκας για να χάσει τη δουλειά του αν εσύ δεν θες να βγάλεις το κερί απ' τα αυτιά σου.
Ψυχική ασθένεια
   Η Παχυσαρκία είναι μια ψυχική ασθένεια που ελάχιστοι διαιτολόγοι ξέρουν να την χειριστούν και ελαχιστότεροι θα κάτσουν να ασχοληθούν μαζί σου. Αλλά αυτοί που είναι έμπειροι ξέρουν ότι όταν πάνε να το παλέψουν προσκρούουν σε αντιστάσεις και σου λένε 'αφού μπορώ να δώσω 1 διαιτολόγιο και να ξεμπερδέψω τι θέλω και μπλέκω'. Οπότε μένουν εκείνοι οι πολύ λίγοι να κάνουν δουλειά κόντρα στο κύμα που δεν δίνουν δεκάρα για το ποιος είναι απέναντι τους και τι θέλει. Αν τους δείτε πείτε μου και εμένα θα ήθελα πολύ να τους σφίξω το χέρι.
Κορυφαίος ειδικός
   Κατά βάθος ο διαιτολόγος θέλει πολύ να είναι ο ένας και μοναδικός καλύτερος του κόσμου και της χώρας. Όταν ακούει ότι άλλοι αδυνάτισαν που πήγαν σε άλλους διαιτολόγους, δεν χαίρεται και δεν θα πω (όλοι καταλάβατε) πως αισθάνεται, γιατί αυτά είναι χαμένα λεφτά από την τσέπη του. Ανεβαίνει όταν ακούει ότι κάποιος πελάτης του πήγε αλλού και ο άλλος διαιτολόγος ήταν χάλια, αλλά θα κατέβαινε εξίσου όταν θα άκουγε τον ίδιο άνθρωπο, όταν πηγαίνει στον επόμενο διαιτολόγο να τον θάβει. Πρέπει να καταλάβουμε ότι είμαστε όλοι μελλοθάνατοι και πρέπει να συμβιβαστούμε με τα αγελαία ένστικτα μας τίμια, όμορφα και ωραία. Όχι ότι χαιρόμαστε που ένας άλλος διαιτολόγος αδυνάτισε ένα πρώην πελάτη που δεν αδυνάτισε σε εμάς.
Βάθος
   Κατά βάθος θέλουμε ο πελάτης μας να αδυνατίσει για να θρέψουμε το Εγώ μας, διά της οδού του αδυνατίσματος. Κάθε πελάτης που αδυνατίζει πιο ισχυρό Εγώ. Στα πλαίσια αυτά προσπαθούμε να κάνουμε ότι μπορούμε για τον πελάτη μας. Ο πελάτης χρησιμοποιείται ως μέσο και έχει μια τίμια σχέση μαζί του γιατί και ο ίδιος κάνει το ίδιο για τον εαυτό του. Η σχέση μεταξύ πελάτη-ειδικού είναι σχέση λυκοφιλίας, γιατί ο ένας αγωνίζεται να πάρει όσα περισσότερα μπορεί από 1κομμάτι αυτοπεποίθησης που βρίσκεται πάνω στο γραφείο ανταγωνιζόμενος τον άλλο και οι δύο θα κερδίσουν από μια πίτα ποιυ έχει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι και ένα πολύ μικρό. Το μεγάλο κομμάτι σίγουρα θέλει να το κερδίσει ο ειδικός που είναι σίγουρα αυτός θα χάσει τα περισσότερα αν ο πελάτης δεν χάσει κιλά.
Σχέση ειδικού-ασθενή
   Η πιο ειλικρινής σχέση μεταξύ ειδικού-ασθενή είναι 'αφού δεν θες να αδυνατίσεις είμαι εδώ πληρώνεις την αναποφασιστικότητα σου μέχρι να αποφασίσεις να φύγεις, αν μπορώ να πάρω και κανά φράγκο παραπάνω από κανά προιόν που θα σου πουλήσω ακόμη καλύτερα'. Η τίμια και έντιμη σχέση σπάνια χτίζεται γιατί θέλει τρομερές απαιτήσεις και ο πελάτης δεν έχει χρόνο και καταλήγει και ο ειδικός να προσαρμόζεται, δεν του αρέσει βέβαια η εξέλιξη αυτή, αλλά τελικά αδρανοποιείται μέσα από την διαδικασία της αμοιβής.
Επιτυχές αδυνάτισμα
   Ο τίμιος και καθαρός ειδικός δεν επιλέγεται αλλά επιλέγει, πράγμα που προκαλεί τρομερή ανασφάλεια στον πελάτη. Αυτός ο ειδικός είναι έτοιμος να 'καεί' για τον ασθενή του. Θα προσπαθήσει να τον βοηθήσει πραγματικά και θα επιλέξει να πάει μαζί του μέχρι το τέλος, όχι γιατί πιστεύει ότι θα χάσει κιλά, αλλά γιατί θεωρεί ότι πρέπει να εξαντλήσει έστω και την μία πιθανότητα που υπάρχει να γυρίσει το παιχνίδι. Αυτός ο ειδικός ξέρει ότι χάνει πελάτες και λεφτά, αλλά έχει μια τίμια σχέση με το Εγώ του και γι' αυτό το επίτευγμα αξίζει συγχαρητήρια. Στο πρώτο ψέμα, υπεκφυγή και αναβολή(πελάτης) ξέρει ότι η θέση του θα μείνει πολύ εύκολα κενή.  Ο ειδικός που πραγματικά μπορεί να σας βοηθήσει προσωποποιεί την λύση στην ασθένεια σας και για πρώτη φορά αντικρύζεται το μεγαλύτερο σας φόβο, ότι το πρόβλημα σας μπορεί να λυθεί και είναι κάτι που τελικά φοβάστε παρα πολύ. Αυτός ο ειδικός είναι ο καλύτερος, αλλά από άποψη πελατείας θα είναι ένας μέτριος ειδικός. Θα ζει πάντα στις καρδιές σας, αλλά θα τον ξαναεπισκεφθείτε πολύ δύσκολα και μόνο όταν έχετε αποφασίσει πολύ καλά τι θέλετε σε αυτή τη ζωή.
Επιλογή ειδικού
   Διαλέγετε τον ειδικό αυτό που θεωρείται 'καλό' από άποψη συμπεριφοράς και ευγένειας και αυτόν που μπορείτε να ελέγξετε. Αν μπροστά σας βρεθεί κάποιος που προσπαθήσει να σας βάλει όρια και κανόνες δεν θα τον αποδεχτείτε. 'Καλός' ειδικός είναι για εσάς αυτός που δεν θα βάλει τα όρια σας σε διαπραγμάτευση και αναπροσαρμογή. Αυτή η υπηρεσία αγοράς χρόνου κοστίζει όμως πολύ ακριβά και θα πρέπει να πληρωθεί αδρά, πράγμα που δεν σας πειράζει καθώς για να αδυνατίσετε δεν θα δίνατε τόσα όσα για να αγοράσετε το παρόν σας ίδιο και απαρράλαχτο. Δείγμα ότι απλά και η επανάληψη μιας μέρας δεν είναι τόσο φθηνή όσο νομίζετε.
Ψέματα
   Ο έμπειρος και επαγγελματίας ειδικός ξέρει πολύ καλά τον τρόπο και τη μέθοδο να σας κάνει να αδυνατίσετε, να τον θεωρήσετε κορυφή, να σας πουλήσει ότι του λείπει από την οικονομική του πραγματικότητα, να ξαναπάτε σε αυτόν, να σας ξαναπουλήσει τις νέες καταναλωτικές του ανάγκες που δεν πούλησε την πρώτη φορά και να μην σταματάτε να πάτε για να αγοράζετε διαγραφή ενοχών και ελπίδα, καθώς αυτό το συναίσθημα είναι αέναο, αλλά η τσέπη σας όχι. Αυτός ο ειδικός θέλει να αδυνατίσετε πολύ, να πάρει όσο περισσότερη διαφήμιση θέλει απ' αυτό, άρα λεφτά και να πάτε στο καλό και όταν ξαναπαχύνετε απλά η ευθύνη δική σας. Αυτός ο ειδικός είναι τόσο επαγγελματίας που όταν ξαναπαχύνετε θα θεωρηθεί δική σας ευθύνη. Δικά μου τα λεφτά, η φήμη, η διαφήμιση, δική σας η αστοχία, τίμια επαγγελματική σχέση.
Τίμιος ειδικός
   Ο ειδικός που θέλει να σας βοηθήσει, πρώτα θα σας ενημερώσει και θα ασχοληθεί μαζί σας για να μπορέσει να ακούσει το παλμό σας. Ένα μεγάλο μέρος της θεραπείας της Παχυσαρκίας έχει να κάνει με την χαρτογράφηση και τον τρόπο σκέψης και όχι με τη ζυγαριά και τα κιλά. Αυτό σε πρώτο χρόνο δεν θα φέρει αποτέλεσμα και θα δοκιμάσει την υπομονή σας. Οι επιλογές είναι καλυμμένες αλλά σαφείς. Πάντα χοντρός αγοράζοντας πάντα αποτελεσματικές δίαιτες ή ρίσκο για κάτι που στην αρχή του προσφέρει γνώση, χωρίς καμία απώλεια βάρους. Μεταξύ φιλοσοφίας και χρήματος, ο ειδικός διαλέγει το χρήμα.
Παροπλισμένη πελατεία
    Υπάρχει πελατεία σε κάθε ειδικό 'καμμένη' η οποία ο ειδικός ξέρει ότι το 'θέλω να αδυνατίσω' είναι μια πρόφαση που πίσω της κρύβει πολλά άλλα πράγματα. Αυτή η πελατεία είναι πιστή στον ειδικό. Ο ειδικός που είναι επαγγελματίας ξέρει πολύ καλά ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν χάσει το τρένο του αδυνατίσματος αλλά έτοιμοι να μπουν στο τρένο άλλων προιόντων που κοστίζουν πολύ ακριβά, που δίνουν έναν εναλλακτικό τρόπο αιώρησης γύρω απ' αυτό το χώρο. Αυτά τα προιόντα προσφέρουν 'πολύ αέρα' και καθόλου αδυνάτισμα, πράγμα που το χρειάζεται πολύ ο πελάτης και το αγοράζει αδρά. Οι παλιοί διαιτολόγοι ξέρουν ότι το να γυρνάς τα φασολάκια γύρω γύρω και τη τομάτα είναι πια βαρετό και δεν φέρνει πολλά λεφτά, οπότε γιατί να μην κάνουν κάτι άλλο πιο προσοδοφόρο με λιγότερη εμπλοκή του ειδικού, σε μια πελατεία που παρακαλάει να αγοράσει 'αδυνάτισμα' χωρίς να χάσει γραμμάριο. Σιγά μην κάτσει να ασχοληθεί με τα φασολάκια και το γιαούρτι μια ζωή για να βάλει μυαλό σε αυτούς που δεν θέλουν να βάλουν. Αυτός ο ειδικός καταλαβαίνει που πρέπει να το πάει το πράγμα και πιάνει γρήγορα το νόημα. Ο άλλος ειδικός αυτή την πελατεία δεν την θέλει, γιατί δεν θα τα πάει καλά με το Εγώ του και έχει υψηλό το αίσθημα της ιστορικής ευθύνης. Απλά θα αρνηθεί να τους αναλάβει χάνοντας λεφτά και απο τα προιόντα και
Ενοχές
    Όλο το αδυνάτισμα είναι ενοχές που συγκεντρώνονται μια συγκεκριμένη περίοδο, όταν εκτονωθούν, πάει το αδυνάτισμα μας τέλειωσε. Ο διαιτολόγος θα πει εδώ, 'μπροστά στις ενοχές του γιατί να μην πάρει και κάτι ακριβό που θα αισθάνεται ότι τον βοηθάει και ας κατα βάθος να μην κάνει τίποτα, αφού αυτός αγοράζει εκτόνωση ενοχών εδώ είμαι εγώ, να αδυνατίσει δεν θα τον βοηθήσει αλλά ως placebo θα κάνει τέλεια δουλειά, δεν μπορείς να βρεις και εύκολα προιόντα που να σε ανακουφίζουν τόσο εύκολα'. Έτσι τη σωστή στιγμή αγοράζεις το placebo κατά των ενοχών, που κοστίζει την δουλειά του ειδικού για 4μήνες και έτσι ο ειδικός κερδίζει με μια συνεδρία άλλες 16. Εσείς τι θα κάνατε στη θέση του;
Ο στόχος του ειδικού
  Ο βασικός στόχος του ειδικού είναι να γίνει ένας μικρός θεός. Να αποκτήσει μια απόσταση κύρους από το κόσμο που τον ανέδειξε. Να αισθάνεται σημαντικός, να κόβει τα φιλικά σιγά σιγά με τους πελάτες του, άλλα όποτε κρίνει ο ίδιος να κατεβαίνει απ' τον ουρανό για να δείχνει γήινος. Θέλει να κάνουν ουρές στο γραφείο του και να μην σταματούν τα τηλέφωνα να χτυπούν. Θέλει να αισθάνεται ότι χωρίς αυτόν ο πλανήτης-αδυνάτισμα δεν κινείται.  Θέλει

να βλέπει τους παλιούς του πελάτες που τον ανέδειξαν και να λέει 'κοιτάξτε με και θαυμάστε με που έφτασα, είχατε μεγάλη τύχη που βρεθήκατε στο διάβα μου, ήμουν τόσο σημαντικός για εσάς'. Κρυφό του όνειρο να είναι τόσο σημαντικός που να τον παρακαλάνε να τους αναλάβει και φυσικά αδιαφορεί για τον ανταγωνισμό καθότι για τον καλύτερο δεν υπάρχει ανταγωνισμός, οι πελάτες είναι απλά τα μυρμήγκια που χρησιμοποιεί για να θρέψει και άλλο το υπετροφικό Εγώ του.




1 σχόλιο:

  1. Προκλητικό μέχρις εσχάτων..Επισης τι ασθένεια είναι η παχυσαρκία και δεν μας το λέτε.. Τι είναι.. Μυστικό του κράτους..οχιιι.. Είναι κομμάτι από το παζλ που λείπει ή εάν θέλετε έλειπε.. Θα διαφωνήσω εντονως, οριζοντίως - καθέτως δεν γίνονται αυτά τα πράγματα..Το αδυνάτισμα δεν είναι μόνο ενοχές. Αυτή η πρακτική έχει ως αποδεκτή τον άνθρωπο. Η απώλεια μυϊκής, οστικης, η ανισορροπια σε ορμονικο και μεταβολικό έχουν συνέπειες. Η καρδιά επιβαρύνεται?Όταν και άμα αυτό διαρκέσει 15 χρόνια? Σε τι κατάσταση βρίσκεται? Όταν μαζικά, συλλογικά οι πολλοί καταλάβουν, κατανοήσουν εις βάθος τι παιχνίδι παίζεται, όταν ανοίξουν δεδομένα θα μπορέσουμε να μιλήσουμε αναλυτικότερα.. Στο μέλλον όλα αυτά..τωρα έχουμε το επιστημονικό εμπόριο. Άρα? Το θέμα είναι ποιος θα ελέγξει τους διαιτολόγους....Και επειδή σε έναν εκεί που είναι του το χρωστάω :Κράτα την τέχνη σου για τους άλλους. Πουλάς διαιτολογια. & -

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!