Κυριακή, 23 Απριλίου 2017

Υπάρχουν τροφές που κόβουν την όρεξη;

    Στο σημερινό μας άρθρο θα αναφερθούμε στην όρεξη-πείνα-βουλιμία και θα αναπτύξουμε την άποψη μας για το αν υπάρχουν τροφές που προκαλούν κορεσμό και κόβουν την όρεξη.
Έχει γίνει πολύ λόγος για τροφές που κόβουν την όρεξη ή προκαλούν κορεσμό και όσο περνάει ο καιρός και η παχυσαρκία απλώσει και άλλο τον ιστό της τόσο περισσότερο η ανάγκη των ανθρώπων να ακούν ότι υπάρχουν τροφές που κόβουν την όρεξη θα γίνεται μεγαλύτερη. Στο άρθρο παρακάτω θα εστιάσουμε στο πόσο μπορεί να σταματήσει έναν άνθρωπο μια τροφή-ές απ' το να υπερκαταναλώσει φαγητό.
Τροφές που ρυθμίζουν την όρεξη
    Πολύς λόγος έχει γίνει για τα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες που προκαλούν κορεσμό και μειώνουν την όρεξη, έτσι όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, ζυμαρικά ολικής άλεσης, ψωμί ολικής άλεσης, βρώμη, κριθάρι, ξηροί καρποί πρωταγωνιστούν στις συμβουλές των διατροφολόγων για περισσότερο κορεσμό άρα λιγότερη τροφή. Σκεπτόμενοι αποσπασματικά και αναλύωντας τι μπορεί να κάνει μια τροφή στον οργανισμό όντως υπάρχουν τροφές που σου δίνουν την αίσθηση του όγκου ή του φουσκωμένου στρομάχου αλλά για να είμαστε ειλικρινείς δεν κόβουν την όρεξη. Είναι σαν να κόβουμε την ημέρα του μέσου ανθρώπου στη μέση και να βλέπουμε το μήλο και όχι τη μέρα. Έτσι αν η μέρα μας είχε μόνο με 1μήλο να ασχοληθεί θα λέγαμε ναι κόβει την όρεξη. Αν ανοίξουμε το κάδρο μας όμως και δούμε ως σύνολο την ημέρα και τα γεύματα μας μπορούμε να πούμε ότι και 1 φέτα σταρένιο ψωμί μπορεί να κόψει την όρεξη και το γιουβέτσι μπορεί να κόψει την όρεξη και η σωστή διάρθρωση των γευμάτων μπορεί να ρυθμίσει την όρεξη και η συναισθηματική ισορροπία μπορεί να ρυθμίσει την όρεξη και 100άλλα tips που δεν έχω ακούσει να δίνονται ως συμβουλές. Γιατί για παράδειγμα μια τροφή να κόβει περισσότερο την όρεξη απ' ότι να τρέφεται κάποιος σωστά μέσα στην ημέρα με σωστά γεύματα. Γιατί για παράδειγμα δεν ρυθμίζει την όρεξη μια τροφή που συμπληρώνει σωστά ένα γεύμα, για παράδειγμα τα ζυμαρικά (σταρένια ή μη), ή 1 φέτα ψωμί. Ακόμη και το σωστό timing του γλυκού ρυθμίζει τις ακόρεστες επιθυμίες για γλυκό.

Τροφές που απορυθμίζουν την όρεξη
   Εδώ οι συμβουλές είναι πιο μπερδεμένες, το ψωμί λένε αυξάνει την όρεξη, το γλυκό επίσης, τα ζυμαρικά το ίδιο. Εδώ πάλι θα πούμε το ίδιο όταν οι τροφές τοποθετούνται σωστά και υπάρχει μια φυσιολογική καθημερινότητα με σωστά γεύματα και ισορροπημένο συναίσθημα όλες οι τροφές ρυθμίζουν την όρεξη. Άρα το ψωμί όταν τοποθετείται σωστά μπορεί να έχει και τους δύο ρόλους, το ίδιο και το μήλο και τα όσπρια και όλα τα τρόφιμα. Τροφές που απορυθμίζουν την όρεξη επίσης δεν υπάρχουν, αντίθετα αυτό διαμορφώνεται από συνολικότερες συμπεριφορές. Αυτά τα tips είναι για να πούμε και εμείς κάτι γιατί διαπιστώνουμε με γρήγορο ρυθμό ότι η κατάσταση αρχίζει να φεύγει απ' τα χέρια μας. Η Διαιτολογία έχει μια αγωνία να πει ότι υπάρχει ενώ έτσι όπως εφαρμόζεται βουλιάζει και τα tips απλά είναι το κενό που συμπληρώνει το κενό.
Συμπέρασμα
Ποιος θα ενδιαφερόταν να ακούσει τροφές που προκαλούν κορεσμό αν ο κόσμος ειχε φυσιολογικό βάρος. Ποιος θα ενδιαφερόταν να ακούσει για τροφές light αν κατανάλωνε φυσιολογικά λίπος και ζάχαρη. Ποιος θα νοιαζόταν για τη σπιρουλίνα που έτρωγε ο Δαρβίνος στα Γκαλαμπάγκος και αδυνάτιζε αν οι απλές τροφές τομάτα, πατάτα, ψωμί, μακαρόνια δεν καταναλώνονταν σε βαθμό υπερβολής απ' τους ανθρώπους. Όλες οι συμβουλές αυτές δεν εφευρέθηκαν από τους διαιτολόγους για να βοηθήσουν τον κόσμο αλλά ο κόσμος πίεσε τους διαιτολόγους να δώσουν αυτές τις συμβουλές για να ράψει δίπλα σε αυτά που του αρέσουν και αυτά που μειώνουν τις ενοχές απ' αυτά που τους αρέσουν. Ένα καλό 'καταφύγιο' για να πάμε να περνάμε ένα 15νθήμερο μέχρι το κορμί μας να εξαγνιστεί από τις ενοχές και μετά ποιον νοιάζει αν το μήλο ή το φασόλια έχει ινουλίνη ή δεν ξέρω και γω ποια -ίνη. Αυτό που ενδιαφέρει να ακούσει ο κόσμος είναι μπορώ να ακούω ότι έχω περιθώριο να μην αλλάξω τι ζωή μου ούτε πόντο, να τρώω ότι θέλω, όπως θέλω, ότι ώρα θέλω; Μπορώ να ξέρω ότι υπάρχει τροφή που κόβει την όρεξη για να έχω όρεξη να τρώω ότι θέλω; Μπορώ να ξέρω ότι υπάρχουν δημητριακά βρώμης που δημιουργούν κορεσμό να φάω τις 15μέρες μετά τα Πασχαλινά τσουρέκια για να φάω πάλι μετά τις 15ημέρες τα γλυκά που μ' αρέσουν χωρίς περιορισμό; Αυτό θα μπορούσε να ονομαστεί καλλλιστα όχι tips για τροφές που κόβουν την όρεξη αλλά tips που ελλατώνουν τις ενοχές. Στο ένα τα πάει άσχημα αλλά στο άλλο πάει υπέροχα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!