Κυριακή, 16 Απριλίου 2017

Τρώει και δεν παχαίνει

Δεν παχαίνεις επειδή τρως πολλές θερμίδες αλλά επειδή κάνεις πολλές και μεγάλες αλλαγές στη ζωή σου. Τελικά τι παχαίνει περισσότερο α)1 σοκολατόπιτα β)η διακοπή του τσιγάρου, παχαίνει περισσότερο α)άδεια από την εργασία για 5 ημέρες στο σπίτι β)5 ημέρες φιλοξενούμενοι μακριά από το σπίτι. Ο οργανισμός μας πότε παίρνει κιλά; Αφού υπακούει στο κανόνα των θερμίδων γιατί υπάρχουν άνθρωποι που τρώνε πολύ και δεν παχαίνουν;

Ποιες αλλαγές μπορεί να φέρουν κιλά;
   Αλλαγές όπως, εφηβεία, εμμηνόπαυση, εγκυμοσύνη, στρατός, αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος, διακοπή τσιγάρου, μετανάστευση, συνταξιοδότηση, γάμος κτλ είναι κάποιες από τις πολλές αλλαγές που μπορούν να συμβούν στην καθημερινότητα του ατόμου και να φέρουν αλλαγές στο βάρος. Ακόμη και η δίαιτα είναι μια μεγάλη αλλαγή για τον οργανισμό μας, όταν για χρόνια ακολουθεί μια συγκεκριμένη καθημερινότητα. Άνθρωποι που έχουν κάνει πολλές δίαιτες στη ζωή τους σχεδόν πάντα έχουν πολλά κιλά. Οι πολλές δίαιτες σε μικρό χρονικό διάστημα είναι πολλές αλλαγές που όταν τελειώσουν και επιστρέψουμε στην κανονικότητα μας παίρνουμε όλο το βάρος που χάσαμε και περισσότερο. Ξέρουμε καλά ότι ο άνθρωπος υπακούει στην ομοιόσταση και στην ρουτίνα, οπότε αλλαγές που δεν προλαβαίνει ο οργανισμός να τις απορροφήσει έχουν κακό αντίκτυπο. Αντίθετα βλέπουμε ανθρώπους που έχουν μια στρωτή, ήπια και συγκεκριμένη καθημερινότητα για χρόνια να έχουν ίδιο βάρος για πολλά χρόνια ακόμη και αν τρώνε πολλές θερμίδες παραπάνω του μέσου όρου. Μια στρεσσογόνο κατάσταση σπάνια δεν αφήνει παραπανίσια κιλά στον άνθρωπο. Πίσω από μεγάλες αλλαγές στο βάρος κρύβονται μεγάλες συναισθηματικές αλλαγές. Αν για χρόνια με ήπιο τρόπο καταναλώνουμε μεγάλη ποσότητα φαγητού παρατηρούμε ότι το βάρος δεν αλλάζει γιατί προλαβαίνει ο οργανισμός να προσαρμοστεί σε αυτό, αν απότομα αυξήσουμε το φαγητό αντίθετα το βάρος θα αλλάξει γρήγορα προς τα πάνω.
Αλλαγή και Δίαιτα
   Όταν ζητάμε μεγάλες αλλαγές από τους πελάτες μας τότε σίγουρα τους οδηγούμε σε προσθήκη βάρους μελλοντικά. Πρέπει οι δίαιτες που θα κάνουν να είναι προσαρμόσιμες, ξεχνώντας ότι αν αυτός ο άνθρωπος αδυνατίσει γρήγορα, θα πρσφέρει σε εμάς μια μεγαλοπρεπή διαφήμιση. Πρέπει οι άνθρωποι να κάνουν όση δίαιτα μπορούν να 'χωνέψουν' αλλιώς θα παχύνουν. Αυτό απαιτεί περισσότερο χρόνο απ' ότι αν έκαναν κάτι γρήγορο αλλά θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να μην παχύνουν. Το στάδιο της συντήρησης αυτό το νόημα έχει, ομαλή μετάβαση σε αυτό που έτρωγαν πριν αλλά σε χρόνο τέτοιο που να προλάβει ο οργανισμός να πάει από το λιγότερο της δίαιτας στο περισσότερο της καθημερινότητας του. Στο στάδιο της συντήρησης παρατηρείται και το εξής φαινόμενο, σταδιακά ο πρωταγωνιστής τρώει πιο πολύ απ' ότι πριν τη δίαιτα και δεν παίρνει κιλά. Αυτό φυσικά δεν γίνεται εκ θαύματος αλλά εκ της οδού της προσαρμογής...τόσο όσο μπορεί. Τις αλλαγές στη ζωή μας δεν μπορούμε να τις αποφύγουμε αλλά πρέπει να κατανοήσουμε ότι ο ικανότερος για προσαρμογή βιώνει τις λιγότερες μεταβολές στο βάρος.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!