Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017

Ένα βήμα πιο κοντά στο αδυνάτισμα

    Σε συνέχεια του άρθρου μας 'αν χάσω 3 κιλά μπορώ να πάρω 1' το σημερινό μας άρθρο θα προχωρήσει λίγο παρακάτω την σκέψη που κάναμε και εκφράσαμε μέσα από το άρθρο εκείνο. Αναφέραμε ότι κάθε άνθρωπος δεν λειτουργεί ως μια 'μηχανή' υπολογισμού η οποία λέει ότι 'έχω 20κιλά πάνω από το φυσιολογικό και θα τα χάσω μέσα από μια προσπάθεια 12μηνών'.

Λειτουργεί πολύ πιο απλά και πολύ πιο βραχυπρόσθεσμα. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος 'σπάει σε κομμάτια' την προσπάθεια και την διαχειρίζεται τμηματικά δίνοντας το βάρος της διαχείρισης του στα άμεσα συναισθήματα που προκύπτουν. Διαχειρίζεται τα συναισθήματα που αναδύονται μέσα στην εβδομάδα, τα οποία είναι τόσο 'βαριά' και σύνθετα στη διαχείριση τους που απαιτούν πολύ ενέργεια. Είναι δύσκολο να μπορέσει ο εγκέφαλος να δει πέρα από το διάστημα των 15 ημερών γιατί δεν μένει ψυχική ενέργεια για τόσο μακριά. Για τον ανθρώπινο εγκέφαλο τα συναισθήματα που αναδύει μια θεραπεία μείωσης βάρους είναι τόσο ογκώδη και βαριά που δεν αφήνουν χώρο για μελλοντικά σχέδια. Απαιτούν το 'εδώ και τώρα'.
Αν χάσω 3κιλά μπορώ να πάρω 1; 
   Σε συνέχεια του παλιού μας άρθρου, ο Homo-economikous θα λειτουργήσει ως εξής : α)πως δεν θα αλλάξω τίποτε απ' αυτά που ήδη προσφέρω σε εμένα β)αφού δεν θα αλλάξω τίποτα, θα δω τι άλλο μπορώ να αλλάξω που δεν αφορά την διατροφή, την ευχαρίστηση και την καθημερινότητα μου, για να χάσω κιλά γ)θα χτίσω την δική μου ελευθερία μέσα σε αυτό το δίπολο, 'δεν αλλάζω τίποτα-χάνω κιλά' και θα προσπαθήσω να το τηρήσω όσο περισσότερο μπορώ. Άρα ξεκινάμε από την βασική αρχή ότι όλοι ξεκινάνε ένα πρόγραμμα για να βρούν ένα τρόπο όχι να αλλάξουν πράγματα για να χάσουν κιλά, αλλά να διατηρήσουν αυτό που κάνουν και να χάσουν κιλά. Πως θα γίνει αυτό θα μου πείτε, ο άνθρωπος θα εξαντλήσει όλους τους τρόπους για να βρει τον τρόπο. Δίαιτα είναι η επιθυμία για μείωση του βάρους χωρίς να αλλάξει τίποτα. Μικρές αλλαγές γίνονται μόνο στην αρχή και αμέσως μετά ο άνθρωπος μετακινείται γρήγορα προς την αρχή που προαναφέραμε. Αυτά τα αναφέρουμε για να ξεκαθαρίσουμε τον μύθο περί περίφημων μεγάλων αλλαγών κτλ, αυτά δεν υπάρχουν, είναι αέρας ανοιξιάτικος, ζεστός με λίγο γύρη.
Εσωτερική διαπραγμάτευση
Η γυμναστική, η veganοφαγία, η νηστεία, η ασιτία, η διακοπή συγκεκριμένων ομάδων τροφίμων, η διακοπή του ψωμιού και χίλιες τόσες άλλες συμπεριφορές ένα στόχο έχουν, το θετικό ισοζύγιο στην διαπραγμάτευση. Να δώσουν την αίσθηση στον πρωταγωνιστή ότι κάνει ότι μπορεί για να χάσει κιλά και να πάει να κοιμηθεί ήσυχος. Να δώσουν ένα αίσθημα εκπλήρωσης καθήκοντος και εσωτερικής κάθαρσης. Η δίαιτα είναι μια ατελείωτη διαπραγμάτευση, μια ατελείωτη συνθηκολόγηση του στυλ, αν γυμναστώ 3 ώρες μπορώ να φάω 3 μπριζόλες και 1 επιδόρπιο; Μερικές σημαντικές λεπτομέρειες που το πιστοποιούν αυτό είναι, υπερ-γυμναστική για να μπορούμε να τρώμε ότι θέλουμε και όπως θέλουμε, η γυμναστική αποτελεί το πιο καλό καθαρκτήριο για τις 'παρασπονδίες'. Η αφαίρεση του κρέατος, της γλουτένης, του ψωμιού, των ζυμαρικών, αποτελεί 'κολυμβήθρα' για τις υπερφαγικές μας τάσεις. Η απάντηση στα υπερφαγικά επεισόδια είναι τα υπερ-αφαιρετικά επεισόδια, που πάντα στόχο έχουν την κάθαρση. 'Αφού τρώω πολύ και αυτό δεν μπορώ να το κόψω ας κόψω κάτι άλλο μπας και αισθανθώ λιγότερες ενοχές'. Όλη η δίαιτα είναι μια ατελείωτη διαπραγμάτευση με έναν πάντα σταθερό και αμετακίνητο παρανομαστή, να τρώω όσο και πριν, ότι και πριν. Έτσι η διαπραγμάτευση ξεκινάει ως εξής, 2 ώρες γυμναστική-4 ποτά Σάββατο βράδι, 3 ώρες γυμναστική-6 ποτά Σάββατο βράδι, όσο πιο πολύ γυμναστική τόσο πιο ελεύθερα τα ποτά. 3 ημέρες κάνουμε τη δίαιτα άρα μπορούμε Κυριακή να φάμε μια σοκολατόπιτα, 4 ημέρες κάνουμε τη δίαιτα μπορούμε σε ένα μεσημεριανό να φάμε ότι θέλουμε. Μόνο που ο κλοιός δεν μένει σταθερός σφίγγει, δηλαδή οι προσεκτικές ημέρες στην αρχή είναι πολλές αλλά συνεχώς μειώνονται, με την τάση να μην υπάρχει καμιά προσεκτική ημέρα και να είναι όπως και παλιά, αλλά αν έχει παραμείνει η γυμναστική διπλασιάζεται το παλιά και τριπλασιάζεται και έτσι έχουμε αντί για μείωση βάρους, προσθήκη. Φτάνουμε στο τέλος να τρώμε δύο φορές περισσότερο όπως παλιά, να παίρνουμε κιλά και να λιώνουμε και στη γυμναστική.
Καθήκον
Οι δίαιτες δεν υπακούουν στο θερμιδοκεντρικό μοντέλο αλλά στο 'λογιστικό μοντέλο', κάθε άνθρωπος θα έχει μια 'προσωπική ταυτότητα' δίαιτας, η οποία θα καταγράφει πόσο προσοχή στην μη-προσοχή του χωράει. Μια δίαιτα η οποία δεν θα μετράει θερμίδες αλλά πόσο καλή διατροφή θα χωράει στην μη-καλή διατροφή. Έτσι θα σχεδιάζονται οδηγίες οι οποίες δεν θα μετράνε θερμίδες αλλά πράξεις, ημέρες, ώρες οι οποίες σωρευτικά θα μας δίνουν έναν αριθμό ο οποίος θα είναι οι οδηγίες αδυνατίσματος του. Παράδειγμα: αν έχουμε ένα άτομο που για να μπορεί να προσέξει πρέπει να υπακούει στο 'μοντέλο', 3 ημέρες προσοχής, 1,5ώρα γυμναστική την ημέρα, παιδάκια με σοκολατόπιτα την 4η ημέρα πρέπει οι οδηγίες μας να είναι ανάλογες. Κάθε άνθρωπος έχει το δικό του λογιστικό μοντέλο το υπακούει σε συνήθειες, ενοχές, καθημερινότητα, προσοχή-μη προσοχή και μέσα από εκεί διαμορφώνεται το δικό του αδυνάτισμα. Δεν μπορεί ο άνθρωπος αυτός 12μήνες ή 6 μήνες να του δίνονται οδηγίες οι οποίες θα έχουν πάντα μια συγκεκριμένη απόδοση. Πρέπει να πάμε πιο κοντά στον θεραπεευόμενο, κοντά στον αέρα που αναπνέει την ημέρα.  




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!