Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

Μόνο το 10% αδυνατίζει

   
Υπάρχει μια μεγάλη αλήθεια και πρέπει να την πούμε όπως ακριβώς είναι. Αν θα έπρεπε να κρατήσουμε τις συνεργασίες εκείνες που πραγματικά προσπαθούν και παλεύουν να χάσουν κιλά το 90%(ίσως 85%) των πελατών μας δεν θα ήταν πελάτες μας, θα ήταν πρώην πελάτες μας. Συνεπώς λέμε ευθέως ότι το 90% των πελατών μας προτιμά να ανακυκλώνει το πρόβλημα του και κατά βάθος δεν προσπαθεί να πετύχει κάτι, απλά έρχεται σε εμάς σαν να πηγαίνει σούπερ μάρκετ. Ψωνίζει ένα μαρούλι-διαιτολόγιο και μόλις φτάσει σπίτι το πετάει κάπου μέχρι να δει πως θα βρει την πιο καλή δικαιολογία για να κάνει τη καθημερινότητα του όπως και πριν. Το 10-15% των ανθρώπων προσπαθεί να πετύχει πράγματα και παλεύει και ίσως είναι ένα αρκετά καλό ποσοστό για να κάνει και εμάς να αισθανόμαστε καλύτερα και όχι κερματοδέκτες-διαιτολογιοδότες και για να είμαστε ειλικρινείς δεν ζεις με 90%λιγότερη πελατεία. Συνεπώς πρέπει να κάνουμε κάτι το οποίο είναι ανθρωπίνως φυσικό, να πιστέψουμε ότι και το 90% των πελατών μας ότι μπορεί να τα καταφέρει. Γεμίζουμε και εμείς με ψεύτικες ελπίδες ύπαρξης αδυνατιστικού παραδείσου αλλά όπως ελπίζουμε έτσι απελπίζουμε. Δεν γίνεται τίποτα, γιατί παρατηρούμε ότι δεν υπάρχει η δομή σε μια προσωπικότητα να πάει παρακάτω, αλλά εμείς συνεχίζουμε και ελπίζουμε μπας και καλύψουμε καμιά ψευτο-επιστημονική μας ματαιοδοξία.  Το ερώτημα είναι εμείς θα πρέπει να συνεχίζουμε να ελπίζουμε ότι κάτι μπορεί να γίνει ή θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι 'κάτσε στα αυγά σου πάρε το 25άρι και άσε τους βολονταρισμούς και τις μαγκιές οι άνθρωποι δεν αλλάζουν'. Μένει μία μόνο λύση, σε κάθε νέο μας ραντεβού θα προσπαθούμε να βλέπουμε στο 90% το 10% και θα ελπίζουμε ότι αυτός που έχουμε απέναντι μας είναι εν δυνάμει ικανός να πετύχει το στόχο του.
Στάση του Διαιτολόγου
Ο Διαιτολόγος αφού έχουν περάσει 4εβδομάδες που ο θεραπευόμενος, έχει κλασικά λόγω ενοχών πάει καλά, μετά πέφτει γρήγορα. Στις 8 εβδομάδες ο θεραπευόμενος παύει να είναι θεραπευόμενος και ψάχνει να βρει τις καλύτερες δικαιολογίες να μην είναι στο ραντεβού του. Το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, αλλά επειδή οι σχέσεις μεταξύ των δύο είναι διαπροσωπικές μένει γιατί δεν του είναι εύκολο να πει φεύγω. Ο Διαιτολόγος εδώ θα πρέπει να πει πήγαινε άνθρωπε μου στο καλό και άσε με να δουλέψω με αυτούς που θέλουν, αλλά έχει και το εξής δίλημμα. Αν παραδεχτεί ότι θα διώξει ένα πελάτη θα πρέπει να βρει μια καλή δικαιολογία γιατί να κρατήσει τους υπόλοιπους που δεν κάνουν τίποτα, έτσι το παιχνιδάκι συνεχίζεται μέχρι να βρεθεί από κάποιον από τους δύο η πιο καλή δικαιολογία. Πρέπει να βρεθεί ένας εύκολος τρόπος οι πελάτες μας να μας απορρίπτουν και να μην αισθάνονται καμία ενοχή γι αυτό. Τώρα με τα λεφτά τι γίνεται, αν προσπαθήσουμε να πούμε πάλι ένα κομμάτι αλήθειας θα πρέπει να πούμε ότι εμείς οι διαιτολόγοι ζούμε από το χαβαλέ(90%) και διαφημιζόμαστε από το 10%. Το 10% που αδυνατίζει μας φέρνει το 90% που δεν αδυνατίζει και αυτός ο κύκλος δύσκολα αλλάζει. Αν μερικοί ειδικοί πουν ότι είναι πιο αποτελεσματικοί από κάποιους άλλους θα τους πιστέψω αλλά το 10% των πελατών τους παραμένει 10%. Το 90% των πελατών μας λατρεύει τις δίαιτες αλλά όχι το αποτέλεσμα, έρχεται στο γραφείο μας από ενοχική υποχρέωση και δεν έχει ουσιαστικά κανένα αποτέλεσμα, αλλά επειδή δεν αδυνατίζει είναι ένας πελάτης που πάντα θα έρχεται σε εμάς για τον γνωστό κύκλο της χαβαλέ-δίαιτας. Αν ξυπνήσουμε αύριο το πρωί και πούμε 'κοιτάξτε να δείτε παιδιά αφού αποτέλεσμα δεν έχετε, να έρχεστε εδώ δεν θέλετε, να αδυνατίσετε δεν σας νοιάζει, πάτε στο καλό', αυτόματα το ταμείο μας θα περάσει σε έλλειμμα. Δεν θα μπορέσουμε να ζήσουμε απ' αυτό το επάγγελμα και ήδη πολύ συνάδελφοι φαντάζομαι, σκέφτονται, λένε και συζητάνε τα ίδια πράγματα με μένα. Αλλά ξέρω ξέρω 'πάω καλά'.
Αποτέλεσμα
Το αποτέλεσμα είναι ότι όσο σφίγγει ο οικονομικός κλοιός και δεν υπάρχουν πολλά λεφτά για χαβαλέ, το 90% μειώνεται, παλιά υπήρχε πληθώρα 90% που ξόδευε πολλά λεφτά για να γεμίζει τις ώρες του με υπηρεσίες. Αυτό που δεν μειώνεται όμως είναι το 10%, που παραμένει σταθερά και ο μοναδικός λόγος που θέλουμε να κάνουμε αυτή τη δουλειά και την επόμενη ημέρα. Έχω την αίσθηση ότι ο χαβαλές μειώνεται και κινούμαστε προς μοντέλα ωριμότερα, σοβαρότερα και ουσιαστικότερα. Ο τρόπος που ασκούταν η επιστήμη τα προηγούμενα χρόνια ήταν και ο λόγος που το μόρφωμα κατέληξε να είναι όπως είναι σήμερα. Όσο η επιστήμη αλλάζει και οι ειδικοί ωριμάζουν έτσι και το 90% θα μειώνεται και θα βουτάει στο 10%. Αργά βέβαια αλλά σίγουρα κάτι αλλάζει, μένει πολύς χρόνος μέχρι να υπάρξει ουσιαστική αλλαγή. Στο μέλλον θέλουμε λιγότεροι άνθρωποι να κάνουν θεραπείες αδυνατίσματος αλλά να ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν. Ωστόσο μέχρι να ωριμάσει η επιστήμη πολλοί συνάδελφοι θα μείνουν άνεργοι όχι γιατί το 90% θα πάψει να αναζητά υπηρεσίες αλλά γιατί το 10% θα αναζητά πολύ εξειδικευμένες υπηρεσίες όντας απόλυτος γνώστης της πολυπλοκότητας της ασθένειας του. Όπως και να 'χει πάντως πρέπει να εξελιχτούμε γρήγορα.   

3 σχόλια:

  1. Σας διάβαζα καιρό αλλά τελικά γράφετε μ@λακιες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε για την (αν και συγκεντρωτική) τοποθέτηση σας, θα περιμέναμε την γνώμη σας αλλά μάλλον δεν είχατε χρόνο να την γράψετε. Έχουμε αποφασίσει πριν ανοίξουμε τη σελίδα να γράφουμε όσο πιο κοντά μπορούμε στη πραγματικότητα τα πράγματα. Ξέρουμε από πριν ότι όταν αναφέρεις έναν αριθμό(το 10% στη προκειμένη περίπτωση) αυτόματα ρισκάρεις να κρεμαστείς αλλά ακόμη και αν διαφωνείτε με τους αριθμούς μας είναι σαφής η κατεύθυνση που θέλει να δώσει το κείμενο. Οι εκφράσεις όπως 'χαβαλέ' κτλ πιθανόν να είναι αυτές που σας ενόχλησαν αλλα προσπαθώ να εκθέσω εμένα αλλά και πως είναι τα πράγματα από μέσα, ακριβώς όπως θα τις έλεγα αν είσασταν απέναντι μου. Αφού μας διαβάζετε καιρό (και αυτό είναι τιμή μας) θα σας προέτρεπα να συνεχίζετε να μας διαβάζετε και ο χρόνος θα δείξει αν αυτά που γράφουμε ισχύουν ή όχι. Αν όχι ευχαριστούμε για το χρόνο που μας αφιερώσατε.

      Διαγραφή
    2. Πολύς χρόνος σχετικός, απόλυτος, τοπικός, χρονικός (ως),συγκεντρωτικός, αληθινός,πραγματικός χρονος για εμπεριστατωμένες​ γεμάτες επιχειρήματα γνώμη -ες.Νομιζω δεν αφορούν κανέναν οι αριθμοί, τά νούμερα(τουλάχιστον όχι έτσι όπως έχουν γραφτεί στο συγκεκριμένο άρθρο) διάκριση του 90% vs 10%? οι πελάτες , τά ελλείμματα, ο τζίρος,η φήμη κτλ σχετικά με το επάγγελμα του διαιτολόγου.Νομιζω πως εκπίπτουν του πλαισίου της παχυσαρκίας-θεραπειας.Εκτος κι αν εξετάζεται οικονομικά, λογιστικά το ζήτημα. Πόσο μάλλον εάν γινόταν για ερευνητικούς σκοπούς αποκλειστικά.Καλη συνέχεια.

      Διαγραφή

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!