Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2017

Αν χάσω 3 κιλά μπορώ να πάρω 1;

   Η σημερινή μας αρθρογραφία θα κάνουμε μια βαθιά τομή σε ένα συναίσθημα που διαμορφώνει και διαμορφώνεται εντός της θεραπείας μείωσης βάρους. Υπάρχουν συναισθήματα τα οποία κάτω υπό ορισμένες συνθήκες διαμορφώνονται ανάλογα και δρουν είτε θετικά προς το αδυνάτισμα είτε αρνητικά.
Ένα απ' αυτά που μέρος τους θα αναλύσουμε παρακάτω είναι οι ενοχές, κάτω υπό συνθήκες δίαιτας διαμορφώνουν το αδυνάτισμα ανάλογα. Ένα ακόμη συναίσθημα που θα αναλύσουμε παρακάτω είναι η 'βαλβίδα αποσυμπίεσης' στο αδυνάτισμα, θα περιγράψουμε πρακάτω πόσο σημαντικό είναι σε μια θεραπεία. Αυτά και πολλά άλλα είναι συναιθήματα που διαμορφώνουν καθοριστικά την πορεία του αδυνατίσματος και ουδόλως παίζει ρόλο αν θα φάμε φασολάκια και πόσες θερμίδες έχουν αυτά ή παιδάκια ή γλυκό ή αλόη με βούτυρο.
Βαλβίδα Αποσυμπίεσης
   Το συναίσθημα εκείνο που ψάχνει να εκτονωθεί αυτός που κάνει δίαιτα. Η θεραπεία ασκεί μια πίεση η οποία ανάλογα με την προσωπικότητα του ατόμου ψάχνει να εκτονωθεί μέσα στην εβδομάδα. Είναι η ημέρα που ψάχνει ο πρωταγωνιστής να φάει όσο θέλει, να κάνει ότι θέλει, να μην αισθάνεται την επίδραση της πίεσης πάνω του. Αυτή η ημέρα συνήθως είναι το Σάββατο ή Κυριακή μιας και ο πρωταγωνιστής το συνδέει με την άλλη πίεση που ασκεί η δουλειά και έχει δύο λόγους να αναζητά την βαλβίδα αποσυμπίεσης και λόγω δίαιτας και λόγω δουλειάς. Όσο πιο λίγο αγαπά κάποιος τα όρια τόσο πιο συχνά ψάχνει να βρει την βαλβίδα αυτή. Μπορεί να την ψάξει και δύο φορές την εβδομάδα ή και κάθε μέρα ανάλογα πάντα με την προσωπικότητα του ατόμου. Αυτό το συναίσθημα όμως που κάνει κακό στο αδυνάτισμα του πρωταγωνιστή μας; Αυτός ο άνθρωπος δεν ευχαριστιέται που είναι σε πρόγραμμα και ζει μόνο για το πότε θα φάει χωρίς μέτρο, δίαιτα γι' αυτόν είναι το πότε θα τελειώσει η δίαιτα, άρα εξ αρχής η προσπάθεια γνωρίζουμε ότι έχει πολύ λίγες πιθανότητες να πετύχει.
Μαγική εξίσωση
  Πόσα 'πρόσεξα' χωράνε στα 'ξέφυγα'. Είναι μια ταυτότητα που είναι μοναδική σε κάθε άνθρωπο και κατά την άποψη μου είναι το μέλλον στην 'app-οικιοκρατία' των σύγχρονων εξ αποστάσεως ηλεκτρονικών μεθόδων που θα χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για να μειώσει το βάρος του. Τι εννοούμε όμως όταν λέμε εξίσωση. Η εξίσωση αυτή αποτελείται από τα εξής μέρη: το ένα μέρος αποτελείται από αυτά που χρειάζεται να κάνει κάποιος για να αισθάνεται ότι 'τρώει καλά', είναι το συναίσθημα εκείνο που σε γεμίζει με αρκετές μη-ενοχές για να μπορέσεις να το 'γεμίσεις' όταν θα ξεφύγεις με ενοχές. Άρα εισάγουμε εδώ το εξής καινούριο σε μια δίαιτα, ότι εκτός απ' τις ενοχές υπάρχουν και οι αντιενοχές. Η εξίσωση μας για να γίνει πιο κατανοητό αυτό που περιγράφουμε σχεδιάζεται πάνω στην άμυνα του οργανισμού απέναντι στη δίαιτα. Η άμυνα αυτή χτίζεται ως εξής, για να μπορέσω να φάω ότι θέλω (βαλβίδα αποσυμπίεσης), θα πρέπει πρώτα να το φάω χωρίς να έχω ενοχές και πως δεν θα έχω ενοχές; Δεν θα έχω ενοχές αν προσέξω και για κάποιες ημέρες τρώω ότι γράφει το χαρτί(διαιτολόγιο). Όταν εγώ αισθανθώ ότι έχω προσέξει πολύ και έχω γεμίσει τη 'δεξαμενή' με τις αντιενοχές μου μπορώ να φάω ότι θέλω, πράγμα που είναι πάντα ο στόχος του ατόμου που είναι σε δίαιτα. Στόχος του δεν είναι να αδυνατίσει αλλά να τρώει χωρίς ενοχές. Γεμίζουμε με καλές πράξεις τη δεξαμένη και μετά μπορούμε να φάμε ελεύθερα αλλά μέχρι ποιού σημείου; Μέχρι του σημείου που να το επιτρέψουν οι ενοχές ή μέχρι του σημείου που να τελειώσουν οι αντιενοχές. Μετά πάλι μαζεύουμε καλές πράξεις ή υγιεινή διατροφή για να ξεφύγουμε και πάλι. Αυτός ο κύκλος δεν τελειώνει ποτέ και ρόλο τέτοιο παίζει και η γυμναστική στο βάρος των ανθρώπων. Πολύ γυμναστική, πολλές αντιενοχές, πολύ φαγητό μετά. Όσο πιο πολλές αντιενοχές μαζέψουμε τόσο πιο πολύ θα φάμε μετά και αυτός είναι ο στόχος πάντα του πρωταγωνιστή. Και εδώ όπως σε όλη τη θεραπεία κυριαρχεί η λογική 'όλα για το Ένα, τίποτα για τα πολλά'. Η εξίσωση αυτή δεν είναι πάντα ενεργή μέσα μας αλλά όταν μπαίνουμε σε δίαιτα, μόνο τότε ξεκινάει. Πόσες αντιενοχές χωράνε στις ενοχές μας, ας κάνουμε την απλή διαίρεση για τον εαυτό μας. Αυτή η εξίσωση είναι μία και μοναδική σε κάθε άνθρωπο και αποτελεί την ταυτότητα του κάθε ανθρώπου που τη φέρνει μαζί του στη δίαιτα. Κατά τη γνώμη μας το μέλλον του αδυνατίσματος θα περάσει μέσα απ' αυτή την εξίσωση. Θα ήταν απίστευτα απλουστευτικό να πούμε ότι γνωρίζοντας πόσες θερμίδες έχει ο αρακάς και το μπρόκολο ο άνθρωπος θα αδυνατίσει, όπως τόσα χρόνια βαρεθήκαμε να κάνουμε παρατηρώντας βουβά τους ανθρώπους που μας ρωτούσαν, να παχαίνουν μη μπορώντας να αντιδράσουν γνωρίζοντας ολόκληρο το θερμιδομετρητή απ' έξω. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!