Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2016

Βιταμίνη D και Ήλιος

   Ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να συνθέσει το 90% της βιταμίνης D μέσω της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου και μόνο το 10%μέσω των τροφών
.  Πλούσιες πηγές βιταμίνης D είναι τα λιπαρά ψάρια, ο κρόκος αυγού και το συκώτι, οι υπόλοιπες τροφές είναι φτωχές πηγές βιταμίνης D. Μετά από έκθεση στον ήλιο για μερικά λεπτά αρκούν για να καλύψουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνη D. 15-20 λεπτά έκθεσης στο ηλικαό φως από τις 10π.μ. ως τις 15:00 μ.μ. 3 φορές την εβδομάδα αρκούν για να καλύψουμε τις ανάγκες μας σε βιταμίνη D. Ο οργανισμός μας το διάστημα αυτό μπορεί να παράξει 10000-20000 IU βιταμίνης D.
Ανασταλτικοί Παράγοντες
Ο Χειμώνας είναι περίοδος που πολλοί άνθρωποι δεν λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες βιταμίνης D. Η ηλικία επίσης παίζει μεγάλο ρόλο στην ικανότητα του οργανισμού να παράγει βιταμίνη D. Ηλικιωμένοι άνθρωποι συχνά έχουν έλλειψη βιταμίνης D. Τα αντιηλιακά επίσης εμποδίζουν την παραγωγή και σύνθεση της βιταμίνης D, αλλά προστατεύουν το δέρμα μας από τον καρκίνο. Άλλοι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στη σύνθεση της βιταμίνης D είναι η μελανίνη του δέρματος που προστατεύει το δέρμα από την υπεριώδη ακτινοβολία, η μόλυνση της ατμόσφαιρας, η τρύπα του όζοντος και περιοχές με γεωγραφικό πλάτος μεγαλύτερο του 35ο.
  Η έλλειψη βιταμίνης D στην Ελλάδα είναι συχνή γιατί το γεωγραφικό πλάτος είναι 34-41ο ιδίως τους χειμερινούς μήνες. Η κύρια πηγή λιπαρών τροφών στη χώρα μας είναι το ελαιόλαδο που δεν περιέχει όμως βιταμίνη D. 15-20 λεπτά έκθεσης στον ήλιο αρκούν γα σύνθεση περίπου 4000 IU  ποσότητα βιταμίνης που ισούται με 40 ποτήρια πλήρους γάλακτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!