Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2016

Παράγοντες που αναστέλλουν την απορρόφηση Σιδήρου

Διάφοροι διατροφικοί παράγοντες αναστέλλουν την απορρόφηση σιδήρου στον οργανισμό:
1)Πολυφαινόλες, συμπεριελαμβανομένου των παραγώγων τανίνης και του γαλλικού οξέος
2)Οξαλικό οξύ, (σπανάκι, παντζάρια, μούρα, σοκολάτα, τσάι)
3)Φυτικά (καλαμπόκι και δημητριακά ολικής άλεσης) 
4)EDTA (συντηρητικό)
5)Φωσβιτίνη (βρίσκεται στον κρόκο του αβγού)
6)Διάφορα θρεπτικά συστατικά (ασβέστιο, άλατα φωσφορικού ασβεστίου, ψευδάργυρος, μαγγάνιο και νικέλιο)
Τσάι και καφές
Το τσάι μπορεί να μειώσει την απορρόφηση του Σιδήρου 60% όταν καταναλώνεται μαζί με τρόφιμο που περιέχει σίδηρο και ο καφές 40%
Ασβέστιο
Η πρόσληψη ασβεστίου σε μορφή φωσφορικού ασβεστίου, κιτρικού ασβεστίου, ανθρακικού ασβέστιου και χλωριούχου ασβέστιου μαζί με ταυτόχρονη χορήγηση σιδήρου (σε γεύμα) μπορεί να μειώσει την απορρόφηση σιδήρου μέχρι και 70%. 
Άλλα τρόφιμα
Ο ψευδάργυρος φαίνεται ότι δρα αρνητικά στην απορρόφηση του σιδήρου, το μαγγάνιο, το νικέλιο (δρα θετικά στην απορρόφηση του τρισθενούς σιδήρου και ανασταλτικά στον δισθενή).

  • Εντερικοί παράγοντες φαίνεται ότι επηρεάζουν την απορρόφηση του σιδήρου, όπως σύνδρομα δυσαπορρόφησης, το υπεραλκαλικό περιβάλλον, χρήση αντιόξινων, μειωμένη γαστρική οξύτητα. Η συνολική απορρόφηση σιδήρου στη μέση Αμερικανική Διατροφή είναι της τάξης του 10-15%.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!