Τρίτη, 26 Ιουλίου 2016

Θα πάρω κιλά στις διακοπές;

   Γεια σας. Θα πάρετε κιλά στις διακοπές; Η απάντηση συνήθως είναι καταφατική. Οι διακοπές είναι ένα τέτοιο χρονικό σημείο που πολλές φορές οδηγεί στην προσθήκη βάρους. Γιατί όμως μπαίνουν κιλά στις διακοπές ακόμη και αν έχετε βάλει τα δυνατά σας για να μην συμβεί αυτό;


   Ο μέσος όρος διακοπών του Έλληνα είναι περίπου 5-7 ημέρες, το οποίο διάστημα συνήθως κοστίζει σε κιλά. Σαν διάστημα ακούγεται λίγο για να οδηγήσει σε προσθήκη βάρους, αλλά τελικά συμβαίνει το αντίστροφο. Στις διακοπές το πρώτο και το σημαντικότερο λάθος που γίνεται είναι η πλήρης αλλαγή του διατροφικού προγράμματος, με αλλαγές στα ωράρια, μείωση γευμάτων, ένα και μεγάλο γεύμα, προσθήκη επιδορπίου, ποτού, διαφορετικό μενού από το σύνηθες κτλ. Όλα αυτά οδηγούν σε προσθήκη βάρους. Έχουμε υποστηρίξει πολλές φορές ότι οι θερμίδες δεν είναι ο σημαντικότερος και ο μοναδικός δρόμος που ο οργανισμός μας παίρνει ή χάνει βάρος, αυξάνοντας ή μειώνοντας αυτές. Η διατάραξη της ομοιόστασης και οι μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τις προηγούμενες συμπεριφορές (υγιεινές ή μη) είναι ο κύριος δρόμος που υπακούει ο οργανισμός μας, Οι διακοπές είναι ένα χρονικό σημείο που επιβεβαιώνεται ο παραπάνω ισχυρισμός μας και αυτό γιατί παρατηρείται ότι ενώ θερμιδικά δεν ξεφεύγουν (κάποιες φορές τρώνε και λιγότερο) το βάρος τους αυξάνεται. Οι άνθρωποι αυτοί δεν τρώνε τόσο, που αυτό να δικαιολογεί προσθήκη βάρους αλλά το πρόγραμμα τους έχει όλες τις άλλες αλλαγές όπως αλλαγή ωραρίου και ποιότητας τροφής.
Πόσο βάρος μπαίνει στις διακοπές;
Όπως σε όλες τις μεγάλες αλλαγές έτσι και στις διακοπές το βάρος έχει μια εμπροσθοβαρή τάση, το περισσότερο βάρος μπαίνει τις πρώτες ημέρες. Αν για παράδειγμα οι διακοπές διαρκούν 7 ημέρες τότε το περισσότερο βάρος μπαίνει τις πρώτες δύο ημέρες. Τις δύο πρώτες ημέρες είναι δυνατή προσθήκη βάρους 2 κιλών και αμέσως μετά έρχεται η εξισορρόπηση. 1η ημέρα +1,2, δεύτερη ημέρα +0,8γρ, τρίτη ημέρα +500γρ, τέταρτη ημέρα 300γρ, πέμπτη ημέρα 200γρ, έκτη ημέρα 80γρ και έβδομη ημέρα 30γρ ή σταθερή μέτρηση. Προσθήκη βάρους περίπου 3 κιλών. Αν κάποιος είναι σε θεραπεία μείωσης βάρους και δεν ακολουθεί καθόλου το πρόγραμμα του μπορεί να προστεθεί παραπάνω βάρος, επίσης γυναίκες και άντρες με χαμηλό βάρος πάλι παίρνουν, αλλά λιγότερο βάρος (1 - 1,5κιλά), το αντίστροφο ισχύει σε άντρες ή γυναίκες με υψηλό βάρος (4-5κιλά). Το βάρος που μπορεί να πάρει κάποιος στις διακοπές του είναι μεταξύ 2-3κιλά. Να πούμε επίσης ότι το ίδιο σενάριο μπορεί να συμβεί και όχι μόνο στις διακοπές αλλά σε όλες τις μεγάλες αλλαγές στη ζωή μας ακόμη και σε διαμονή στο εξοχικό ή αλλαγή πόλης για επαγγελματικούς λόγους κτλ.
Τι θα πρέπει να κάνει για να μην πάρει βάρος;
α)Θα πρέπει να έχει ένα πρόγραμμα κοντά στο παλιό καθημερινό πρόγραμμα.
β)Αποφυγή ποτών και γλυκών σε μεγάλες ποσότητες και ειδικά μετά από φαγητό(επιδόρπιο)
γ)Αποφυγή λίγων και μεγάλων γευμάτων στο πρόγραμμα των διακοπών (ένα γεύμα την ημέρα)
δ)Πολλά και φυσιολογικά γεύματα με ιδιαίτερη προσοχή στο πρωινό και βραδινό γεύμα που δεν θα πρέπει να αποφεύγονται για θερμιδικούς λόγους.
ε)Το πρόγραμμα στις διακοπές πρέπει να υιοθετεί τις καλές συνήθειες τις καθημερινότητας και την ανεμελιά των διακοπών, για αποφυγή ακραίων διατροφικών λύσεων από Σεπτέμβρη.
στ)Αποφεύγουμε στις διακοπές μεγάλα διαστήματα νηστείας και μη λήψης ενδιάμεσων γευμάτων
ζ)Αποφεύγουμε να έχουμε μονότονο και κρεατοφαγικό πρόγραμμα με έμφαση στο fast φαγητό.







  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!