Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

Βάλτε τα Πράσινα Smoothies στη ζωή σας!



Φωτογραφία από την Καλλιόπη Μπακογιάννη

Πολλοί είναι οι άνθρωποι που δυσκολεύονται να καταναλώσουν στην καθημερινότητά τους την απαραίτητη ποσότητα από πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Αν συμβαίνει και σε εσάς αυτό, μια εύκολη και απολαυστική λύση για να αυξήσετε την ημερήσια κατανάλωση σας, είναι η ανάμειξη τους σε ένα smoothie. Κάτι τέτοιο διευκολύνει τόσο την πέψη όσο και την αφομοίωση τους από τον οργανισμό σας, καθώς τα λαχανικά έχουν ήδη διασπαστεί σε μια προ-πέψης μορφή.
Είναι προφανές ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο για την υγεία πέρα από τις απίστευτες θρεπτικές ιδιότητες των πράσινων φυλλώδων λαχανικών. Καθώς αρχίσετε να καταναλώνετε πράσινα smoothies θα παρατηρήσετε το επίπεδο της ευεξίας και της ζωτικότητάς σας, να ανεβαίνει!

Βασικός τρόπος παρασκευής πράσινων smoothies:


60% πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Αυτά μπορεί να είναι οποιαδήποτε: σπανάκι, μαρούλι, λαχανίδα, αντίδια, ραδίκια, ρόκα, πικραλίδα, σταμναγκάθι κτλ. (Είναι σημαντικό να εναλλάσσονται ανά μέρα)
* Καλό είναι να αφαιρέσετε το σκληρό κομμάτι των λαχανικών (κοτσάνι), εκτός αν έχετε ένα καλό μπλέντερ υψηλής ταχύτητας.

40% Φρούτα
Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε ως το κύριο συστατικό φρούτων, την μπανάνα (κατά προτίμηση κατεψυγμένη). Στη συνέχεια μπορείτε να προσθέσετε στο μίγμα οποιοδήποτε άλλο εποχιακό φρέσκο φρούτο όπως ανανά, ακτινίδιο, μάνγκο, μούρα, σταφύλια, αχλάδι, βερίκοκο, ροδάκινο, μήλο, πορτοκάλι, πεπόνι, παπάγια, αβοκάντο ή και αγγούρι!

Πρόσθετα συστατικά:
-Μπορείτε να προσθέσετε νερό ή γάλα καρύδας (και γιατί όχι και σάρκα καρύδας) ή γάλα αμυγδάλου
-Χυμό από πορτοκάλι ή ένα λεμόνι (βοηθά στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών των πράσινων φυλλώδων λαχανικών)
-Πάγο (αν δεν χρησιμοποιείτε κατεψυγμένα φρούτα)
-Προαιρετικά μπορείτε να προσθέσετε: φρέσκα φύλλα μέντας, ginger, κακάο, χουρμάδες (χωρίς κουκούτσι), goji berry, cranberries, ανάλατους ξηρούς καρπούς κτλ


Πώς να το φτιάξετε
Τοποθετήστε όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά που έχετε επιλέξει στο μπλέντερ με νερό ή γάλα καρύδας ή αμυγδάλου ή με χυμό πορτοκάλι και χτυπήστε μέχρι να ομοιογενοποιηθεί το μίγνα, έτσι ώστε να δημιουργηθεί και χώρος για τα υπόλοιπα συστατικά.
Προσθέτετε τη μπανάνα και ότι άλλο συστατικό έχετε διαλέξει στο μπλέντερ, προσθέτοντας τον πάγο τελευταίο και χτυπάτε μέχρι το μίγμα να γίνει λείο. (30-60 δευτερόλεπτα).
Χρησιμοποιήστε λιγότερο ή περισσότερο νερό (ή οποιοδήποτε άλλο υγρό) ανάλογα με την υφή που προτιμάτε να έχει το
smoothie, είτε παχύρευστη είτε αραιή.
Πειραματιστείτε με τα φρούτα και τα πρόσθετα συστατικά μέχρι να είστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα!

* Προσθέστε γάλα καρύδας, αν θέλετε κρεμώδη υφή, έτσι ώστε να γίνει πιο εύκολη η πρώτη δοκιμή πράσινου
smoothie στα παιδιά σας! Μοιάζει με παγωτό!
Μπορείτε να το προσφέρετε στον εαυτό σας αλλά και στα παιδιά σας είτε για πρωινό, είτε για σνακ!

Πίνοντας έστω κι ένα μικρό ποτηράκι την ημέρα, είναι σημαντικό για το σώμα σας. Μια ιδανική ποσότητα είναι περίπου 1 λίτρο πράσινο
smoothie την ημέρα.
Κάτι τέτοιο θα σας βοηθήσει να περιορίσετε την κατανάλωση των έντονα γευστικών βιομηχανοποιημένων προϊόντων (κράκερς, πατάκια,κρουασάν, παγωτά, σοκολατοειδή, δημητριακά πρωινού κτλ) καθώς θα σας αφήσει μία αίσθηση ικανοποίησης και πληρότητας κι έτσι θα έχετε λιγότερο χώρο για άλλες, λιγότερο υγιεινές επιλογές τροφίμων!



**Σημαντικό: Σε περίπτωση που έχετε μια νεφρική δυσλειτουργία ή λαμβάνετε αντιπητκική αγωγή ή αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα υγείας παρακαλώ συμβουλευτείτε τον διαιτολόγο σας ή τον γιατρό σας για την κατανάλωση των παραπάνω φυτών.


Πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, 
Υποψήφια Σύμβουλος Συστημικής Θεραπείας
email: eleounaki@outlook.com
site: www.eleounaki.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!