Τρίτη, 9 Απριλίου 2013

Η γνώση δεν είναι πράξη


 Γράφει ο Θανάσης Μακρής 

 Γεια σας. Σίγουρα βρισκόμαστε στην ανατολή μιας καινούριας επιστήμης της διατροφής, ίσως ονομαστεί εφαρμοσμένη αδυνατιστική, ίσως πρακτικολογική συμβουλευτική της διατροφής, ίσως γνωσιολογική εφαρμογή της διατροφής, ίσως ....τελικά αυτή η καινούρια επιστήμη ονομαζόταν Δίαιτα Ω...Α...Χ-men...trex-men αλλά μιας και ο Χέγκελ δεν είναι μαζί μας ας σταματήσω εδώ.  


  Ο ρόλος του διατροφολόγου είναι να συμβουλεύει τους πελάτες του, τους τρόπους εκείνους που θα μειώσουν το βάρος τους -βέβαια ο ρόλος του δεν είναι μόνο αυτός αλλά στο σημερινό μας άρθρο αυτό τον ρόλο θέλουμε να αναλύσουμε -. Πως εφαρμόζουν τις συμβουλές του ειδικού οι πρωταγωνιστές; Πόσο τις εφαρμόζουν; Πόσο πρέπει να τις εφαρμόσουν για να έχουν αποτελέσματα;
Συνήθως, αυτούς που ακούμε, ειδικοί και μη, τους ακούμε ή τους βλέπουμε να μας λένε πόσο βάρος θα χάσουμε αν κάνουμε αυτή ή την άλλη δίαιτα, αλλά αυτό που δεν ακούμε, και είναι σημαντικότερο είναι, τι απ' αυτό που με συμβουλεύετε να κάνω, μπορώ να το κάνω και πόσο. Αυτό δεν υπάρχει συνήθως μέσα στις συμβουλές του μηνύματος. Πως θα έπρεπε να ήταν το μήνυμα; 'Χάστε 5 κιλά σε 7 ημέρες με μια μέθοδο που μπορεί να εφαρμοστεί κατά 80%'. Πως την ακούμε; 'Χάστε 5 κιλά σε 7 ημέρες'. Και γεννάται εύλογα η απορία 'αυτή η δίαιτα που θα χάσω 5 κιλά σε 7 ημέρες που δεν το έχω κάνει 3 δεκαετίες τώρα, τι θα έχει μέσα, τι θα με βάλει να κάνω, πόσο θα το κάνω'. Η σκοτεινή πλευρά της επιστήμης, που λέμε ότι ανατέλλει, μελετά αυτό ακριβώς το κομμάτι, 'συμβουλές ναι και οι καλύτερες, αλλά πόση πράξη;'

  Η μείωση του βάρους δεν πάσχει λοιπόν από το πρώτο, αλλά απ' το δεύτερο. Εφαρμογή των σωστών συμβουλών του ειδικού. Γιατί δεν εφαρμόζονται οι συμβουλές του ειδικού; Ένας έμπειρος διατροφολόγος, γνωρίζει καλά ότι η εφαρμογή μιας συμβουλής μόνο τον πρώτο μήνα μπορεί να εφαρμοστεί 100%. Ο πρωταγωνιστής χωρίς να το καταλαβαίνει πολλές φορές (ασυνείδητα κατά Φρόιντ), μετακινείται σιγά σιγά προς τον παλιό του εαυτό. Ακόμη και οδηγίες που προτείνουν στον πρωταγωνιστή να τρώει ένα φρούτο την ημέρα, μπορεί να φανούν σε βάθος χρόνου 'αμέτρητο φορτίο'. Οι μεγαλεπίβολες συμβουλές και στόχοι λοιπόν ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, ικανοποιούν αυτό που θέλουμε να ακούμε μόνο και όχι αυτό που μπορούμε να κάνουμε. Μικρές αλλαγές μπορούμε να κάνουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα αλλά μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητα και τη διατροφή δεν μπορούμε να κάνουμε αν ο χρόνος που έχουμε μπροστά μας δεν είναι αρκετά μακρύς. Δίαιτα και αλλαγή καθημερινότητας δεν πάνε μαζί.  Δίαιτα για τη δίαιτα, πάνε, αλλά αυτό που θα πάρετε θα είναι συμβουλές χωρίς αποτέλεσμα. Πάλι αυτό που θα ψάξετε στο μέλλον θα είναι πως θα 'παντρέψετε' τις σωστές συμβουλές με το αποτέλεσμα. Αγνοήστε λοιπόν στο πόσο θα χάσετε, στο πότε θα χάσετε και επικεντρωθείτε στη μέθοδο που θα χρησιμοποιήσετε να είναι πραγματικά εφαρμόσιμη και να μπορεί να σας 'κρατήσει στο παιχνίδι'. 

  Πως θα λυθεί το πρόβλημα του περιττού βάρους; Κάντε μικρές αλλαγές που είναι ικανές να φέρουν μεγάλα αποτελέσματα. Η αλλαγή στο βάρος δεν θα έρθει αν τρώτε μόνο σούπες, θα έρθει αν προσθέσετε ένα φρούτο στη διατροφή σας, αν στις 3 φέτες ψωμί που τρώτε το μεσημέρι αφαιρέσετε μία, αν οι 3 κουταλιές ζάχαρη στο καφέ γίνουν 2, αν τα 3 γλυκά την εβδομάδα γίνουν 2. Για του λόγου το αληθές σύμμαχος μας οι έρευνες οι οποίες δείχνουν ότι το 85-88% των ατόμων που αδυνάτισαν σε βάθος πενταετίας ανέκτησαν το βάρος που έχασαν. Οι μικρές αλλαγές είναι και αυτές που μπορούν να μονιμοποιηθούν. Η γνώση θα πρέπει να γίνει πράξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!