Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Έχω υπέρταση..

sodium cartoons, sodium cartoon, sodium picture, sodium pictures, sodium image, sodium images, sodium illustration, sodium illustrations
Γράφει η  Εύα Λεουνάκη

"Έχω υπέρταση.." λέει ο ασθενής και κόβει το αλάτι σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του γιατρού. Αυτό αρκεί;  Αρχικά όμως, ας δούμε τι συμβαίνει στο σώμα όταν έχει κάποιος αυξημένη αρτηριακή πίεση...



Η καρδιά προωθεί το αίμα στον οργανισμό μέσω των αρτηριών, με αποτέλεσμα οι αρτηρίες να βρίσκονται υπό πίεση. Η πίεση αυξάνει όταν είμαστε αναστατωμένοι, όταν τρομάζουμε, όταν καταβάλουμε κάποια σωματική προσπάθεια. Η πίεση είναι χαμηλή όταν αναπαυόμαστε και όταν κοιμόμαστε. Υπέρταση έχουμε όταν η πίεση παραμένει υψηλή για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμα και όταν είμαστε ήρεμοι, ακόμη και όταν κοιμόμαστε.

Ένας σημαντικός παράγοντας αυξημένης αρτηριακής πίεσης είναι το αυξημένο σωματικό βάρος του ασθενούς. Εκτός λοιπόν της αλλαγής κάποιων διατροφικών συνηθειών, όπως μείωσης του νατρίου, είναι ανάγκη η μείωση του σωματικού βάρους εάν αυτό είναι αναγκαίο.

Μείωση κατανάλωσης νατρίου. Το νάτριο βρίσκεται στο αλάτι, παράλληλα το νάτριο είναι ένα ιχνοστοιχείο που περιέχουν σχεδόν όλα τα τρόφιμα. Δοκιμάστε να χρησιμοποιείτε περισσότερο λεμόνι, ξύδι, μπαχαρικά που βελτιώνουν τη γεύση των τροφίμων χωρίς να σας ανεβάζουν τη πίεση!

Εκτός από τη μείωση της ποσότητας του αλατιού, καλό είναι να προσέξετε και τα παρακάτω τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε νάτριο:

Αλμυρά τυριά, προτιμήστε μυζήθρα ανάλατη, ανθότυρο ή τυρί τύπου cottage
Παστά και καπνιστά κρέατα, ψάρια και τυριά
Ντρέσινγκ εμπορίου (π.χ. σως, σόγια, κέτσαπ, μουστάρδα)
Σάλτσες και σούπες εμπορίου
Ελιές, πίκλες, τουρσί
Αλατισμένοι ξηροί καρποί
Κονσέρβες όλων των ειδών
Αλλαντικά
Μαγειρικοί κύβοι
Μπισκότα, πατατάκια και γενικά συσκευασμένα τρόφιμα
Ακόμα και τα γλυκά ζαχαροπλαστείου

Σημαντικό για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης είναι η πρόσληψη φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη καλή λειτουργία του εντέρου και συμβάλουν στη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ του ασθενούς, μειώνοντας με αυτό το τρόπο το κίνδυνο καρδιαγγειακού επεισοδίου. Για να αυξήσει κανείς τη πρόσληψη φυτικών ινών χρειάζεται να καταναλώνει σε καθημερινή βάση φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όπως επίσης όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Αντικαταστήστε το καφέ με ροφήματα κριθαριού και ρεβιθιού που δεν περιέχουν καφεΐνη.

Δοκιμάστε να κάνετε περιπάτους ανακαλύπτοντας τη γειτονιά σας! Το περπάτημα βοηθά στη μείωση του σωματικού βάρους και κατ'επέκταση και στη μείωση στη αρτηριακής πίεσης.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!