Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου 2014

Κάντε το παιδί σας να αγαπήσει το υγιεινό κολατσιό!



Σε λίγες μέρες το κουδούνι χτυπά! Πίσω στα θρανία λοιπόν για τους μαθητές σε νέα σχολική χρονιά με καινούργιες γνώσεις. Ίσως είναι και μια καλή στιγμή για νέες συνήθειες, όπως υγιεινά γεύματα για όλους στην οικογένεια, και ειδικά για τα παιδιά σας. Τα οφέλη είναι γνωστά: Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά που τρώνε καλά έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο σε σχέση με τα παιδιά με κακή διατροφή.

Η κατανάλωση ενός καλού πρωινού όπως και ένα υγιεινό σνακ στο σχολείο αποτελούν στοιχεία καλής διατροφής για το παιδί σας. Φυσικά κάθε προτροπή για ένα υγιεινό γεύμα δεν έχει καμία αξία αν αυτό το γεύμα δεν είναι και νόστιμο! Ειδικά όταν πρόκειται γιατο γεύμα στο σχολείο.


Στο σχολείο ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Από την μία το κυλικείο με τρόφιμα πλούσια σε ζάχαρη και trans λιπαρά κι από την άλλη τα ίδια τα παιδιά που θέλουν να έχουν κάτι νόστιμο να φάνε ή και να μοιραστούν με τους συμμαθητές τους. Είναι σημαντικό το παιδί σας λοιπόν να επιλέγει συνειδητά να καταναλώσει το κολατσιό από το σπίτι, είναι σημαντικό να του αρέσει και να νιώθει καλά με αυτό.

Είναι σίγουρο ότι τα παιδιά θα είναι πιο ενθουσιασμένα με ένα υγιεινό γεύμα, όταν έχουν συμμετάσχει στην προετοιμασία αυτού και όταν μπορούν να αποφασίσουν ποια φρούτα και λαχανικά θέλουν και ποιά δεν θέλουν. Για τα παιδιά είναι σημαντικό να αισθάνονται ότι τα εμπιστεύεστε να πάρουν κάποιες αποφάσεις για τον εαυτό τους, μέσα από μία γκάμα επιλογών που μπορείτε να τους προσφέρετε. Έτσι η κύρια ιδέα είναι να συμμετάσχουν ενεργά σε κάθε στάδιο του προγραμματισμού και της προετοιμασίας του γεύματος.

Σας δίνω μερικές προτάσεις για να επιτύχετε τα παραπάνω:



Η ελευθερία της επιλογής. Την επόμενη φορά που θα πάτε στην αγορά, ζητήστε από το παιδί σας να επιλέξει τρία αγαπημένα λαχανικά και φρούτα που θέλει να συμπεριληφθούν στα οικογενειακά γεύματα. Τα παιδιά είναι πιο πιθανό να τρώνε τροφές που έχουν επιλέξει τα ίδια.

Σπόρος για αλλαγή. Βοηθήστε το παιδί σας να φυτέψει κάτι και να το περιποιηθεί. Είναι ένας απλός τρόπος που μπορεί να συμβάλλει στο γεύμα της οικογένειας. Να είστε βέβαιοι τα παιδιά σας θα είναι πολύ χαρούμενα για κάθε πιάτο που περιλαμβάνει κάτι από τις συγκομιδές τους.

Η ιστορία του τροφίμου. Επισκεφτείτε ένα αγρόκτημα ή περιβόλι με το παιδί σας για να δείτε που καλλιεργούνται τα τρόφιμα. Γνωρίζοντας από που προέρχεται ένα μήλο ή ένα καλαμπόκι, μπορεί να δώσει ακόμα καλύτερη γεύση.

Η ενεργή συμμετοχή. Αφήστε το παιδί σας να τεμαχίσει και να ανακατέψει συστατικά, ενώ προετοιμάζετε ένα γεύμα.

Κινητοποιήστε για αυτοβελτίωση: Συζητήστε με τα παιδιά σας και επισημαίνετε τους ότι είναι σημαντικό να αγαπούν το σώμα τους και να του δίνουν το καλύτερο δυνατό, να το φροντίζουν κι αυτό θα έρθει και μέσα από τη διατροφή τους. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει κι εσείς οι ίδιοι να φροντίζετε με το ίδιο σκεπτικό το σώμα σας, ώστε να λειτουργείτε ως ένα καλό πρότυπο για το παιδί σας.


Μερικές ιδέες για σνακ:
  • Μην μένετε στο απλό τοστ! Παίξτε με τις γεύσεις και τα τρόφιμα με την παράλληλη συμμετοχή του παιδιού σας. Αν σας έχει περισσέψει κοτόπουλο ή μπιφτεκάκι από την προηγούμενη ημέρα, βάλτε το στο τοστ προσθέτοντας τα αγαπημένα λαχανικά του παιδιού σας.
  • Στην Ελλάδα φημιζόμαστε για τις πίτες μας.. μπορείτε να φτιάξετε πάρα πολλές πίτες (σπανακόπιτα, τυρόπιτα, κολοκυθόπιτα γλυκιά ή αλμυρή, πρασόπιτα, γιαουρτόπιτα, γαλατόπιτα, πίτα με φρούτα κτλ). Κάντε ένα κομμάτι κολατσιό του παιδιού σας! Αν έχει συμμετάσχει και στην παρασκευή του φύλλου θα είναι ιδιαίτερα χαρούμενο και περήφανο για το κολατσιό του!
  • Σπιτικά κέικ και μπισκότα. Προτιμήστε να προσθέσετε αλεύρι ολικής αλέσεως, φρούτα και ξηρούς καρπούς στις συνταγές σας.
  • Ψωμάκι με μέλι
  • Φρούτα και ξηρούς καρπούς
  • Σπιτικό τυρόψωμο ή ελιόψωμο


Extra Bonus Tip!
Σύμφωνα με την ψυχαναλυτική θεωρία  υπάρχει μία συμβολική αλλά αληθινή σχέση ανάμεσα στο φαγητό και την αγάπη, τα παιδιά μαθαίνουν να συμπεριφέρονται παρατηρώντας πως αντιδρούν οι γονείς τους και αυτό ισχύει και κατά την ώρα των γευμάτων 
Εκφράστε λοιπόν την αγάπη σας δίνοντας θρεπτικά τρόφιμα στα παιδιά σας, δημιουργώντας μία σύνδεση φροντίδας, αγάπης και τροφής.
Πρόσφατα ανακάλυψα στο ohhappyday.com ένα μικρό μυστικό για να το κάνετε!


Πρόκειται για μικρά αυτοκόλλητα με δικές σας φράσεις που απευθύνονται στο παιδί σας! Μπορείτε να τα γράψετε και να τα εκτυπώσετε σε αυτοκόλλητο χαρτί ή να τα γράψετε απευθείας πάνω στο αυτοκόλλητο χαρτί και να συνοδεύετε το κολατσιό του παιδιού σας. Φροντίστε να έχετε ποικιλία στα σημειώματά σας!



Καλή σχολική χρονιά!

Πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, 
Υποψήφια Σύμβουλος Συστημικής Θεραπείας
email: eleounaki@outlook.com
site: www.eleounaki.com






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!