Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012

Τρόπος Να Σκεφτείς: ‘Χάστε κιλά γρήγορα’.. Πολύ μεγάλος μύθος!

   Του Θανάση Μακρή, Διατροφολόγου

 Γεια σας. Η επιλογή του σημερινού μας άρθρου αν και θα έχει αναφορές σε εξειδικευμένα θέματα έχει ως στόχο να ξεκαθαρίσει μερικούς μύθους. Λέω μύθους γιατί συνήθως αυτοί είναι που οδηγούν τον κόσμο, τον παραπληροφορούν και ότι αφορά τα δικά μας θέματα, διαιωνίζουν το πρόβλημα. Μύθοι σαν, το ότι κάποιες δίαιτες είναι θαυματουργές και προσφέρουν επί πίνακι, πολλά μα πολλά κιλά, ενώ κάποιες άλλες σχεδιασμένες από ειδικούς διατροφολόγους είναι συμβατικές και σε πάνε με το σταγονόμετρο..
..ή ότι αυτές οι δίαιτες είναι με τέτοια μαεστρία σχεδιασμένες που ο σχεδιασμός του Παρθενώνα μπροστά τους ωχριά, ενώ οι άλλες των διατροφολόγων δεν έχουν τίποτα πρωτοποριακό και καινοτόμο στο σχεδιασμό τους.

   Μύθος 1ος  
 Με δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη χάνεις πιο γρήγορα βάρος, οι γνωστές δίαιτες "εγώ στην δίαιτα δεν τρώω ψωμί". 

  Για να δούμε με ποιον μεγάλο μύθο έρχεται συνήθως αντιμέτωπος αυτός που θέλει να μειώσει το βάρος του. Ας πούμε ότι προτείνεται σε κάποιον να τρώει για μια εβδομάδα 1 μπριζόλα και 1 τομάτα για μεσημεριανό και για βραδινό γεύμα. Στο τέλος της εβδομάδας θα διαπιστώσει ότι είναι 3 κιλά λιγότερο, γιατί συμβαίνει αυτό όμως και εδώ είναι όλο το μυστικό του μύθου περί γρήγορης μείωσης βάρους. Συμβαίνει γιατί η διατροφή της μπριζόλας και τομάτας που του προτάθηκε διαφέρει πάρα πολύ με ότι έτρωγε πριν την εβδομάδα αυτή. Ο πρωταγωνιστής εντυπωσιάζεται από την απώλεια συνεχίζει στον ίδιο ρυθμό και νομίζει ότι η απώλεια αυτή θα συνεχιστεί επ’ άπειρων, για να δούμε όμως τους αγαπημένους μας αριθμούς. Αρχικό βάρος 100 κιλά – 1η εβδομάδα διατροφής 97 κιλά, 2η -  94,5 3η – 92,0 4η – 90,0 5η – 89,0 6η   -  88,5 7η – 88,0 8η – 88,0 9η – 88,0 10η – 87,8 11η – 87,5 12η – 87,5. Μετά από 3 μήνες δίαιτας λοιπόν η μείωση βάρους ήταν περίπου 12,5 κιλά. Στο προηγούμενο άρθρο μας ‘πόσο χρόνο θέλω για να χάσω 20 κιλά’ γράψαμε ότι για ένα κύριο που ξεκινά να μειώσει το βάρος του, μετά από 3 μήνες και ενώ ζύγιζε 100 κιλά, τώρα ζυγίζει 86-87. Συμπέρασμα, ότι σε βάθος χρόνου ο οργανισμός εξισορροπεί την μείωση και προσαρμόζεται. Που είναι λοιπόν το εντυπωσιακό του πράγματος που βλέπουμε πολλές φορές να διαφημίζεται η τάδε ή η άλλη τάδε δίαιτα που χάνεις τόσα και άλλα τόσα…Το μυστικό είναι τι θα συμβεί τις δύο με τρεις, πρώτες εβδομάδες, ο πρωταγωνιστής λαμβάνει εντυπωσιακά
αποτελέσματα που τον μαγνητίζουν και νομίζει ότι πάνε τα κιλά, πάει το πρόβλημα. Κύριο ‘καύσιμο’ στην προσπάθεια του εδώ, αποτελεί ο ενθουσιασμός και σίγουρα δεν θα ακούσει τίποτε άλλο ‘ντυμένο’ με το χαρακτηριστικό της λογικής.

   Από την ανάλυση μας παραπάνω λοιπόν διαπιστώσαμε δύο πράγματα, ότι δεν είναι και τόσο γρήγορες κάποιες δίαιτες αλλά και ότι όσο πιο πολύ διαφέρει η νέα διατροφή με την προηγούμενη τη καθημερινή που ακολουθούταν τόσο πιο εντυπωσιακό θα είναι το αποτέλεσμα αλλά για 2-3 εβδομάδες μόνο,  εξίσου εντυπωσιακό όμως θα είναι και όταν ξαναεπιστρέψει η διατροφή μας  στα προηγούμενα. 

   Μύθος 2ος 
Ο σχεδιασμός αυτών των προγραμμάτων διατροφής είναι τέτοιος που επιτυγχάνεται μεγάλη απώλεια βάρους σε σύντομο χρονικό διάστημα.  

  Τι το ειδικό μπορεί να έχουν λοιπόν αυτές οι δίαιτες και υπόσχονται απίστευτα αποτελέσματα; Το μόνο ειδικό που έχουν είναι αυτό που προαναφέραμε, αλλάζουν πλήρως τη διατροφική μας καθημερινότητα, ο οργανισμός σοκάρεται για 2-3 εβδομάδες και μετά προσαρμόζεται και κάπου εκεί το θαύμα τελειώνει. Με ότι μανδύα και αν ντύνεται το θαύμα αυτό, ροφήματα ειδικά για αδυνάτισμα, δίαιτες Α.Β.Γ και αυτές εξειδικευμένες, το μαγικό καρότο ή το μαγικό αγγούρι, λύση στο πρόβλημα δεν θα δοθεί. Πρέπει λοιπόν ο πρωταγωνιστής να καταλάβει ότι η μείωση του βάρους είναι μια διαρκής εκπαίδευση του, απαιτεί χρόνο και διαρκή δουλειά, καθώς και υπομονή. Ας πούμε λοιπόν ότι η διατροφή μας είναι σαν το χαμαιλέοντα, αλλάζοντας απότομα τον τρόπο της διατροφής μας αλλάζει και ο χαμαιλέοντας χρώμα αλλά αν για καιρό μείνουμε στην ίδια διατροφή καμία αλλαγή χρώματος, καμία μείωση του βάρους λοιπόν.  


  Η σωστά σχεδιασμένη διατροφή αυτό που δεν προσφέρει είναι ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα και αυτό γιατί πάντα ο αντίπαλος μας είναι ο ίδιος μας ο οργανισμός. Απότομη αλλαγή διατροφής στη καθημερινότητα μας εμείς, απότομη προσαρμογή και ο οργανισμός μας, φαντάζει κάτι σαν κυνήγι όταν δεν γίνεται σωστά. Η διαφορά με τη σωστά σχεδιασμένη διατροφή είναι ότι οι μεταβολές στη διατροφή είναι ήπιες και με τέτοιο τρόπο που και σταθεροποιητικό χαρακτήρα έχουν αλλά και διάρκεια. Κοντόφθαλμη λογική ή μακρόχρονη λύση, φυγόπονη στάση ή υπομονή και αλήθειες, θέλει πραγματικά ο πρωταγωνιστής να αδυνατίσει ή να περάσει απ’ έξω και αν του αρέσει να μπει αλλά πάντα με τη δυνατότητα να βγει γρήγορα και όποτε θέλει;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!