Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

Τρόπος Να Τραφείς: Κατανοώντας τη τροφή μου



Γράφει η Εύα Λεουνάκη


Οι τροφές είναι απαραίτητες για την επιβίωση μας. Δεν είναι εχθρός μας, είναι ας πούμε..συνέταιρος!
Χάρη στη τροφή και στα θρεπτικά συστατικά που μας παρέχει μπορούμε και έχουμε ενέργεια να δουλέψουμε, να περπατήσουμε, να γυμναστούμε, να παίξουμε, να κάνουμε το οτιδήποτε!
Οι τροφές μας παρέχουν διάφορα θρεπτικά συστατικά τα οποία χωρίζονται σε μακροθρεπτικά και μικροθρεπτικά. Στα μακροθρεπτικά περιλαμβάνονται οι υδατάνθρακες, τα λιπαρά και οι πρωτείνες που όλοι λίγο πολύ έχετε ακούσει. Τα μικροθρεπτικά συστατικά χρειάζονται σε μικρές ποσότητες στον οργανισμό, ωστόσο είναι και αυτά άκρως απαραίτητα για τη λειτουργία του οργανισμού. Για να δούμε όμως σε αυτό το άρθρο, σε ποιές τροφές βρίσκονται οι υδατάνθρακες, που οι πρωτείνες και που τα λιπαρά; Και ποιός ο ρόλος τους;

Ας ξεκινήσουμε από τους υδατάνθρακες που αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής και η ημερήσια θερμιδική πρόσληψη είναι 50-55% . Οι υδατάνθρακες κατά τη πέψη τους διασπώνται σε μόρια γλυκόζης τα οποία μας παρέχουν ενέργεια για να κινηθούμε αλλά και για να σκεφτούμε! Οι πηγές των υδατανθράκων είναι τα ζυμαρικά, το ρύζι, το ψωμί, τα δημητριακά, τα όσπρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, το καλαμπόκι, οι πατάτες, η ζάχαρη, το μέλι.

Οι πρωτεινες σύμφωνα με τη μεσογειακή διατροφή θα πρέπει να αποτελούν το 15-20% της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης. Οι πρωτείνες χρησιμεύουν για να γίνουν δομή στα κύτταρά μας και είναι σημαντικές για τη κυτταρική ανάπτυξη, την αποκατάσταση και τη συντήρηση. Πηγές πρωτεινών αποτελούν το κρέας, το αυγό, το κοτόπουλο, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι.

Τέλος τα λιπαρά πρέπει να αποτελούν το 30% της ημερήσιας θερμδικής πρόσληψης. Παίζουν σημαντικό ρόλο στη απορρόφηση ορισμένων βιταμινών (Βιταμίνη Α, D, E και Κ) και συμβάλλουν στη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας του σώματος. Χρησιμεύουν επίσης σαν σημαντική πηγή ενέργειας. Τα λιπαρά χωρίζονται σε ''καλά'' και ''κακά''.Τα λεγόμενα ''καλά'' λιπαρά βρίσκονται στα ψάρια, στο ελαιόλαδο στο αβοκάντο και σε ορισμένους ξηρούς καρπούς και βοηθούν στη καλή λειτουργία της καρδιάς σε αντίθεση με τα ''κακά'' λιπαρά που αυξάνουν το κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα. και προέρχονται από ζωικά και γαλακτοκομικά προιόντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!