Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Τρόπος Nα Tραφείς: Τα ''πέντε γεύματα''.


Γράφει η Εύα Λεουνάκη

Η πιο συνηθισμένη πρόταση των διαιτολόγων και η πιο πολυακουσμένη φράση από όλους μας. Λίγη σημασία όμως πραγματικά έχει δωθεί στην αξία των πέντε γευμάτων. Αν γινόταν από όλους τα πέντε γεύματα την ημέρα ίσως να μην ήταν τόσο έντονο το πρόβλημα της παχυσαρκίας. Ναι τόσο σημαντικά είναι...

Δοκιμάστε να έχετε 5 γεύματα ανά τρεις με τέσσερις ώρες μες στη μέρα σας. Ξεχάστε τις ταμπέλες, ''πρωινό'', ''δεκατιανό'', ''μεσημεριάνό'' και ''βραδινό''. Ορίστε εσείς τις ώρες που θα τρώτε, κάνοντας δύο κυρίως γεύματα και 3 μικρά. Κυρίως γεύμα μπορεί να είναι π.χ. μπριζόλα με πατάτες φούρνου ή μακαρονάδα με κόκκινη σάλτσα και ελαφρύ γεύμα ένας χυμός ή ενα γιαούρτι με 1 φρούτο ή ένα μικρό παστέλι.
Οι γρήγοροι ρυθμοί της ημέρας ίσως να μη σας επιτρέπουν να τρώτε ένα κυρίως γεύμα το μεσημέρι, μπορείτε να κάνετε τα τρία μικρά γεύματα στη δουλειά και το κυρίως μόλις γυρίσετε. Αρκεί τα γεύματα να απέχουν μεταξύ τους 3 με 4 ώρες!
Με αυτό το τρόπο ''ακούτε'' τη πείνα σας και τη καλύπτετε χωρίς απαραίτητα να την υπερκαλύπτετε. Μένοντας νηστικοί για πολλές ώρες, χάνεται ο έλεγχος της ποσότητας στο επόμενο γεύμα. Είναι δύσκολο να ελέγχξει κανείς την όρεξή του στη θέα ενός ζεστού ή κρύου ακόμα και άγευστου γεύματος όντας νηστικός για παράδειγμα 6 ώρες! Σίγουρα η κατανάλωση τροφής τη δεδομένη στιγμή ξεπεράσει την αναγκαία....
Οργανώστε τα γεύματά σας σύμφωνα με το πρόγραμμα της ημέρας σας. Το ρολόι σε αυτή τη διαδικασία θα είναι ο σύμμαχός σας. Μετά από λίγο καιρό το γουργουριτό θα αντικαταστήσει το ρολόι διότι το σύστημα πείνα-κορεσμός θα είναι σε πλήρη λειτουργία! Απολαύστε το φαγητό σας αργά και με ηρεμία. Δώστε στο γεύμα σας την αξία που του πρέπει. Δώστε στο σώμα σας και στα σήματα που σας στέλνει την αξία που τους πρέπει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!