Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2012

Έρευνες έδειξαν ότι..: Πώς μπορεί να "σχετίζεται" η φυσική δραστηριότητα με την Τρόικα;


Επειδή τα μνημόνια είναι ατελείωτα και η θλίψη κοντεύει να φωλιάσει στις ψυχές μας, έρευνα του Πανεπιστημίου Penn State, ήρθε να μας υπενθυμίσει ότι η φυσική δραστηριότητα μπορεί να μας κάνει να νιώσουμε καλύτερα.. Σύμφωνα λοιπόν με τους ερευνητές, τις μέρες που έχουμε αυξημένη σωματική δραστηριότητα η διάθεσή μας είναι σίγουρα καλύτερη από τις ημέρες που δεν ασκούμαστε.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Penn State ζήτησαν από...
190 φοιτητές να κρατήσουν ημερολόγιο της καθημερινότητάς τους, που να περιλαμβάνει το χρόνο σωματικής δραστηριότητας, τη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου, καθώς και την ψυχική τους κατάσταση. Οι συμμετέχοντες κατέγραφαν τη σωματική δραστηριότητα όταν διαρκούσε τουλάχιστον 15 λεπτά και καθώς επίσης και την ένταση της άσκησης. Η καταγραφή διήρκησε 8 ημέρες και δίνονταν στους ερευνητές, στο τέλος της κάθε μέρας.Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο Journal of Sport and Exercise Psychology.
Σύμφωνα με την Amanda Hyde, μεταπτυχιακή φοιτήτρια κινησιολογίας, οι 190 φοιτητές κατηγοροιοποιήθηκαν, ανάλογα την συναισθηματική τους κατάσταση, σε τέσσερις κατηγορίες: σε αυτούς που έχουν ευχάριστα συναισθήματα και τα εκφράζουν με ενθουσιασμό, σε αυτούς που έχουν ευχάριστα συναισθήματα και τα εκφράζουν με ικανοποίηση και ηρεμία, αυτούς που έχουν δυσάρεστα συναισθήματα και τα εκφράζουν με άγχος και θυμό, και τέλος σε αυτούς που έχουν δυσάρεστα συναισθήματα και τα εκφράζουν με θλίψη ακόμα και κατάθλιψη.
 «Βρήκαμε ότι οι άνθρωποι που είναι περισσότερο σωματικά δραστήριοι έχουν πιο ευχάριστα συναισθήματα από τους ανθρώπους που είναι λιγότερο δραστήριοι. Επίσης, διαπιστώσαμε ότι οι άνθρωποι με ευχάριστα συναισθήματα, τις ημέρες που είναι πιο δραστήριοι έχουν ακόμα πιο έντονα ευχάριστα συναισθήματα!» δήλωσε η Amanda Hyde, η οποία διευκρίνησε ότι η ομάδα απέκλεισε άλλους λόγους που μπορεί να ένιωθε έτσι, π.χ. ποιότητα ύπνου.
«Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι όχι υπάρχουν χρόνια οφέλη της σωματικής δραστηριότητας, αλλά και άμεσα διακριτά οφέλη. Περισσότερη άσκηση από ότι κάνετε συνήθως μπορεί να σας δώσει μια τόνωση των ευχάριστων συναισθημάτων. Έτσι σήμερα, αν θέλετε μια τόνωση, βγείτε και περπατήστε!» συμπλήρωσε η Amanda Hyde
Ο καθηγητής κινησιολογίας David Conroy δήλωσε :  «Γνωρίζοντας ότι η μέτρια και έντονη σωματική δραστηριότητα δημιουργεί μια ευχάριστη αίσθηση, βοηθάει στο να εξηγήσουμε γιατί η σωματική δραστηριότητα φαίνεται να είναι αποτελεσματική στη θεραπεία της κατάθλιψης».

Κινείστε λοιπόν το σώμα σας! Τα προβλήματα μπορεί να μην λυθούν, η τρόικα μπορεί να μην φύγει.. η κίνηση όμως μπορεί να δώσει ώθηση στη ψυχή και στο σώμα να ανταπεξέλθει στις καθημερινές δυσκολίες.

Πηγή:
David E. Conroy, Steriani Elavsky, Amanda L. Hyde, and Shawna E. Doerksen. The Dynamic Nature of Physical Activity Intentions: A Within-Person Perspective on Intention-Behavior Coupling. Journal of Sport & Exercise Psychology, 2011, 33, 807-827

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!