Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2012

Τρόπος Να Τραφείς: Λαχανικά και παιδιά..δύο ξένοι!


   Γράφει η Εύα Λεουνάκη

Η κατανάλωση λαχανικών αποτελεί σημαντικό κομμάτι μιας υγιεινής διατροφής. Ως μία από τις κύριες ομάδες τροφίμων, τα λαχανικά μας παρέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνες, ανόργανα στοιχεία και αντιοξειδωτικά. Ωστόσο, η κινητοποίηση των μικρών παιδιών, ώστε να αυξήσουν την πρόσληψη τροφίμων από αυτήν την ομάδα είναι συχνά μια πραγματική πρόκληση. Παρακάτω δίνονται κάποιες προτάσεις όσον αφορά κάποια πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς γι’ αυτό το θέμα.

  • Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς και ευχάριστους τρόπους για να εξοικειωθούν τα παιδιά με την ιδέα της υγιεινής διατροφής, είναι να βάλετε και αυτά να πάρουν μέρος στην προετοιμασία του φαγητού. Μάθετε στο παιδί τα χρώματα, τα σχήματα και τα μεγέθη, μέθετε το να αναγνωρίζει τα ονόματα των λαχανικών.
  • Προσπαθήστε η σαλάτα σας να περιέχει αρκετά χρώματα λαχανικών, συνήθως η εικόνα δελεάζει τα παιδιά να δοκιμάσουν.
  • Πείτε στα παιδιά σας τι προσφέρουν τα λαχανικά στον οργανισμό τους και πόσο σημαντικά είναι για τη υγεία τους μέσα από ένα παραμύθι. Ενημερώστε τα! Όσο πιο πολλά μαθαίνουν, τόσο πιο καλές επιλογές θα κάνουν.  
  • Ζητήστε από τα παιδιά να επιλέξουν τι λαχανικό θέλετε να τους μαγειρέψετε.
  • Δείξτε τους πόσο πολύ αρέσουν σε εσάς αυτές οι θαυμάσιες τροφές και ένα σημαντικό παράδειγμα είναι να τρώτε εσείς υγιεινά.
  • Το σπουδαιότερο είναι να έχετε υπομονή. Όταν σκοπεύεται να τους σερβίρετε κάτι καινούριο, δοκιμάστε τουλάχιστον πέντε φορές σε διαφορετικές στιγμές, μέχρι να το απορρίψετε. Μην παίρνετε το αρχικό όχι ως τελική απάντηση και σκεφτείτε ότι δεν το έχουν ξαναφάει. Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι επαναλαμβανόμενες προσπάθειες στα νέα εδέσματα μπορούν να μετατρέψουν την αρχική άρνηση του παιδιού σε πλήρη αποδοχή!

Οι διατροφικέςπροτιμήσεις των παιδιών διαμορφώνονται νωρίς στη ζωή και οι γονείς μπορούν νατις επηρεάσουν θετικά δημιουργώντας ένα δομημένο περιβάλλον όσον αφορά τηδιατροφική συμπεριφορά. Με την επαναλαμβανόμενη έκθεση των παιδιών σε μικρές ποσότητες νέων τροφίμων, με τους γονείς να αποτελούν πρότυπα υγιεινής διατροφικής συμπεριφοράς, με τη συμμετοχή των παιδιών στην καλλιέργεια και την προετοιμασία των λαχανικών, καθώς και με την ελκυστική παρουσίαση των γευμάτων, μπορεί πραγματικά να βελτιωθεί το διατροφικό περιβάλλον ενός παιδιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!