Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

Τρόπος Να Τραφείς: Σας πιάσαμε στα... πράσα!





Γράφει η Εύα Λεουνάκη

Στα καλούδια του Νοέμβρη, συγκαταλέγεται και το πράσο! Τι γνωρίζουμε όμως γι' αυτό και πώς μπορούμε να το εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή;



Τα πράσα ήταν περιζήτητα από τους αρχαίους Έλληνες και Ρωμαίους και ήταν γνωστά για την ευεργετική επίδραση τους στο λαιμό. Λέγεται πως η καθαρή φωνή του φιλόσοφου Αριστοτέλη οφείλεται σε διατροφή πλούσια σε πράσα, ενώ ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Νέρων έτρωγε πράσα καθημερινά για να κάνει τη φωνή του πιο δυνατή.

Το πράσο ανήκει στην ίδια οικογένεια λαχανικών με το σκόρδο και το κρεμμύδι και διαθέτει, όπως κι αυτά, πλούσιες θεραπευτικές ιδιότητες, χωρίς όμως να έχει τόσο έντονη γεύση και μυρωδιά.

Τα πράσα είναι μια πολύ καλή πηγή μαγγανίου. Το μαγγάνιο εμπλέκεται στις βασικές λειτουργίες της ανάπτυξης και της αναπαραγωγής. Περιέχει επίσης τη βιταμίνη C που βοηθά στη άμυνα του οργανισμού μας, σίδηρο, φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β6.

Γρήγορες ιδέες για σερβίρισμα:
  • Σοτάρετε τα πράσα και το μάραθο με 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο. Γαρνίρετε με φρέσκο χυμό λεμονιού και θυμάρι.
  • Προσθέστε ψιλοκομμένα πράσα σε σαλάτες.
  • Κοκκινιστά πράσα πασπαλισμένα με μάραθο κάνουν ένα υπέροχο πιάτο για τα ψάρια, τα πουλερικά ή μπριζόλα.
  • Προσθέστε τα πράσα σε φέτες για την αγαπημένη σας ομελέτα.
Και επειδή το κρύο απαιτεί σουπίτσα...
Πρασόσουπα!!!
(Η συνταγή εμπεριέχεται στο βιβλίο ''Καλλίγευστον'' της Ανθής Βρεττά και Ελένης Μανιατάκη)

Για 6 μερίδες (120kcal ανά μερίδα)
700γρ. πράσα καθαρισμένα
2 ποτήρια χλιαρό γάλα (480ml)
αλάτι, πιπέρι και λίγο μοσχοκάρυδο

Κόβουμε τα πράσα σε χοντρές ροδέλες και τα βράζουμε με ένα ποτήρι νερό μέχρι να μαλακώσουν.
Τα χτυπάμε μαζί με το νερό στο μπλέντερ να γίνει μία κρέμα.
Τα ξαναβάζουμε στη κατσαρόλα και προσθέτουμε το γάλα, λίγο αλάτι, πιπέρι και το μοσχοκάρυδο και βράζουμε τη σούπα σε σιγανή φωτιά, για άλλα 5 λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!