Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

Η απομυθοποίηση της μακαρονάδας!


Γράφει η Εύα Λεουνάκη


Το αγαπημένο φαγητό όλων που με τύψεις καταναλώνουμε... Μα γιατί με τύψεις; Σε ένα πλαίσιο σωστής διατροφής όλα επιτρέπονται! Και πόσο μάλλον οι μακαρονάδες που τόσο αγαπάμε! Άλλωστε μη ξεχνάμε ότι οι υδατάνθρακες αποτελούν τη βάση της διατροφικής πυραμίδας, και θα πρέπει να αποτελούν το 50% της ημερήσιας πρόσληψης ενέργειας.

Ένα βαθύ πιάτο, μέχρι το πρώτο στεφάνι του, αντιστοιχεί σε μία  μερίδα, έχει 200 kcal  και μας παρέχει υδατάνθρακες (ενέργεια να σκεφτούμε και να κινηθούμε), πρωτεΐνες, κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο, ασβέστιο και όταν τα μακαρόνια είναι ολικής άλεσης περιέχουν και αρκετές φυτικές ίνες. Επίσης σε συνδυασμό με το τυρί λαμβάνουμε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας.Προσθέτοντας στη μακαρονάδα διάφορα λαχανικά όπως μανιτάρια, σπανάκι, κολοκυθάκια, καρότο την εμπλουτίζουμε με θρεπτικά συστατικά.
Αθώα η μακαρονάδα...

Ακολουθούν δύο γνήσιες Ιταλικές συνταγές από τη Μικαέλα:

Με κόκκινη σάλτσα, σκόρδο και πιπεριές:
Βράζουμε τα μακαρόνια. Κόβουμε μία πράσινη, μία κόκκινη και μία κίτρινη πιπεριά σε μικρά κομματάκια. Προσθέτουμε ψιλοκομμένο σκόρδο. Οταν σουρώσουμε τα μακαρόνια, ρίχνουμε στην κατσαρόλα ελαιόλαδο  (1 κ.σ. ελαιόλαδο ανά μερίδα αρκεί) και σωτάρουμε τις πιπεριές με το σκόρδο. Ρίχνουμε και λίγο χυμό ντομάτας να γίνει σάλτσα. Ανακατεύουμε με τα μακαρόνια.
Θεπτική αξία: Από τα λαχανικά αυτής της συνταγής προσλαμβάνουμε αρκετές αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες αυξάνουν την άμυνα του οργανισμού.Από τις πιπεριές προσλαμβάνουμε την αντιοξειδωτική ουσιά βιταμίνη C, κάλιο και φώσφορο. H κόκκινη και κίτρινη πιπεριά μας παρέχουν καροτίνη. Το σκόρδο περιέχει την αντιοξειδωτική ουσία αλιζίνη η οποία βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Από τη σάλτσα ντομάτας λαμβάνουμε τo αντιοξειδωτικό λυκοπένιο που είναι γνωστό για την αντικαρκινική του δράση.


Με σκόρδο και γιαούρτι:
Βράζουμε τα μακαρόνια. Τα σουρώνουμε. Βάζουμε στην κατσαρόλα λίγο ελαιόλαδο (1 κ.σ. ελαιόλαδο ανά μερίδα αρκεί)  με αρκετό ψιλοκομμένο σκόρδο. Βάζουμε ένα κεσεδάκι γιαούρτι και ανακατεύουμε καλά να γίνει σάλτσα.
Θεπτική αξία:
Το ελαιόλαδο εκτός των πλούσιων αντιοξειδωτικών ουσιών που μας παρέχει, στη προκείμενη περίπτωση βοηθά στην απορρόφηση ασβεστίου που περιέχει το γιαούρτι. Προτιμήστε γιαούρτι χαμηλών λιπαρών! To σκόρδο έχει επίσης αντιβακτηριακή και αντιμυκητιακή δράση.

 Καλή σας όρεξη!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάντε το δικό σας σχόλιο! Θα χαρούμε πολύ!